Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:841657
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  IEVADS    3
2.  PRASMĪGI IZVEIDOTS DARBINIEKU KOLEKTĪVS - SEKMĪGS UZŅĒMUMS    4
3.  MOTIVĀCIJA - PERSONĀLA RAŽĪGAS DARBĪBAS PAMATS    7
4.  SECINĀJUMI    8
5.  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    9
Extract

Vadītāju un padoto darbinieku attiecības Latvijā ir jāveido praktiski no jauna, jo vecā uz komandu ekonomiku balstītā kadru vadība mūsdienu apstākļos, kad strauji attīstās citas ekonomiskās attiecības, vairs nevar nodrošināt vajadzīgo un nepieciešamo personāla vadību. Darbinieki jāveido kā līdzuzņēmēji, tas ir, cilvēkā jārada tādas līdz šim neattīstītas īpašibas: kā sapratni, ka cilvēks un darbs ir kā vērtību radīšanas centrs, saimniecisko domāšanu, rīcību un atbildību, lēmumu pieņemšanu. Tātad, lai uzņēmējs varētu sekmīgi darboties, jaunajos ekonomiskajos apstākļos, liela vērība jāpiegriež personālam. Darbinieku vērtēšanas pamatjautājumi sastāv no personāla vērtēšanas mērķiem, kādi tie ir:
Kāpināt efektivitāti, sniegt motivāciju;
Veicināt darbinieka tālāku attīstību un labāku darbību;
Saskaņot nākotnes aktivitāšu mērķus un uzdevumus;
Noteikt individuālo atalgojumu;
Izvērtēt potenciālu nākotnes uzdevumu risināšanai;
Uzlabot vadības kvalitāti.
Personāla vērtēšanu klasificē:
Pēc sistematizācijas (ar sitēmu biežāk, bez sistēmas retāk)
Pēc iemesla (regulāras, vajadzības spiestas, atalgojuma aprēķināšanai)
Pēc apjoma (individuālas, kolektīvas)
Novērtēšanas metožu sastāvdaļas:
Vērtējamās īpašības - ko grib novērtēt uzņēmuma vadītājs:
Vadītāju vērtēšanas kritēriji (visbiežak): specialas zinašanas; garigas spejas (intelekts); darba uzvedîba (disciplinetiba); sociala uzvedîba; vadîbas stils; attieksme pret klientiem; darba organizâcija.
Ražošana stradajošo darbinieku vertešanas kriteriji : zināšanas specialitātē; darba apjoms; darba kvalitāte; uzticamība; patstāvība; taupīgums; sadarbība.
Vērtēšanas mērauklas:
nekādas, brīvs vērtējums;
skalu metode (krietni virs prasītā, pārsniedz prasīto, izpilda prasīto, dažkārt zem prasītā, bieži neizpilda prasīto);
rangu metode (sagrupē vērtējamos darbiniekus secībā, piemērām, pēc to darba kvalitātes, darba apjoma utt.)…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register