Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:635784
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Tirdzniecības personāla atlases process

Tirdzniecības personāla atlase ir viens no svarīgākajiem un noteicošiem noteikumiem, lai uzņēmums varētu darboties, eksistēt un izdzīvot mūsdienu konkurences apstākļos . Šim posmam pastiprināta uzmanība Latvijas uzņēmēji ir pievērsuši salīdzinoši nesen un pašreiz , ja ir vēlme daudzus personāla atlase pamatlikumus var apgūt vairākās universitātēs,kā arī mācību firmās. Uzņēmumi pieprasa darbiniekus , kuriem būtu atbilstoša personāla atlases izglītība un pieredze šajā jomā.
Šis darbs rakstīts ar mērķi apskatīt tirdzniecības personāla atlasi un tirdzniecības personāla atlases kritērijus. Taču jāmin, ka nevienmēr tas kādiem teorētiski jābūt kritērijiem un to vērtēšanai atbilst praksē pielietotajiem paņēmieniem.

Vakance uzņēmumā var rasties: 1) uzņēmumam attīstoties, rodas jaunas darba vietas (jauns biznesa virziens, jauns departaments, darba uzdevumu pārdale u.tml.) vai 2) iepriekšējam darbiniekam atstājot Jūsu uzņēmumu.

Pirms uzsākt darbu ir jāzina:

• vai atlases process ir konfidenciāls vai ne (dažreiz uzņēmumi nevēlas, lai viņu konkurenti uzzina, piemēram, par attīstības plāniem, kā arī gadās, ka meklē jaunu darbinieku, iepriekšējam vēl esot uzņēmumā un par to nezinot);
• vai kāds ir jāinformē par atlases procesa gaitu/ cik regulāri/ kādā veidā
• kurš piedalīsies atlases procesā un intervēs kandidātus un kurš pieņems lēmumu;
• vai ir kādi uzņēmumi, kuru darbinieki būtu jāizslēdz no intervējamo kandidātu loka gadījumā, ja ar šiem uzņēmumiem ir izveidotas labas partnerattiecības un tās varētu tikt sabojātas, pieņemot viņu darbinieku.

Veiksmīga tirdzniecības personāla (darbinieku resursu) atlase sākās ar tirdzniecības personāla piesaistīšanu. Gan tirdzniecības personāla atlases, gan piesaistīšanas procesa galvenais mērķis ir pieņemt darbā cilvēkus ar nepieciešamo darba kvalifikāciju. Bet ir svarīgi saprast, ka starp jēdzieniem personāla “atlases” un “piesaistīšana” ir atšķīrība:
• tirdzniecības personāla piesaistīšana ir process, kura gaitā tiek atrastas personas, kam interesē attiecīgais darba piedāvājums. Tas ir “pozitīvs” process, jo organizācijas vadība vēršās pie darba tirgus, paziņojot par darba iespējām, sniedzot intrigu, radot interesi;
• tirdzniecības personāla atlase ir process, kura gaitā organizācijas vadība izvēlas piemērotākās kandidatūras. Tas, lielākoites, ir “negatīvs” process, jo tiek atsijāti kandidāti, kas neatbilst izvirzītajām prasībām. [6, 84]
Pastāv daudz dažādu veidu, kā piesaistīt tirdzniecības personālu jeb iegūt darbiniekus gan no uzņēmuma iekšienes, gan no ārienes, bet pirms šī procesa sākšanas ir nepieciešams noskaidrot:
a) kādi darbaspējas resursi ir nepieciešami
b) kādi resursi ir pieejami,
c) kur un kā šos resursus atrast
Šajā brīdī ir jāsaprot vai:
1) vakance tiks aizpildīta, paaugstinot darbā jau esošo darbinieku (vai arī esošajam cilvēkam paplašinot pienākumus un pilnvaras). Šajā gadījumā tas var būt labs veids, kā motivēt esošos darbiniekus, bet ne vienmēr tas ir iespējams darbinieku kvalifikācijas/ prasmju, noslogotības vai motivācijas dēļ;
2) tiks piesaistīti kandidāti ārpus kompānijas. Tādā gadījumā ir jāizvēlas starp dažādiem ārējo kandidātu piesaistes veidiem: ...…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register