Secinājumi
Mainīgā sociāli ekonomiskā un kultūras vide, izmaiņas darba tirgū un tehnoloģiskais progress rada nepieciešamību veikt nemitīgus un būtiskus pārkārtojumus organizācijas iekšējā struktūrā.
Augstāk minētie procesi skar miljoniem darbinieku uzņēmumos. Un tā kā cilvēki ir nozīmīgākais no uzņēmuma resursiem, lai nodrošinātu efektīvu tā darbību un pienācīgu konkurenci, ir jāpiesaista piemērotākie darbinieki, jāatlasa, jānovertē, jāapmāca, jārada motivāciju strādāt, jāatalgo, jāveic kompetences un darba rezultātu novērtēšana un jānodrošina pastāvīga darba kontrole. Visas šis funkcijas ir personāla vadības procesa neatņēmamas sastāvdaļas, kas ietekmē viena otru un arī darba procesa rezultātus.
Piemēram, personāla kompetence un darba rezultāti (sasniegumi) ietekmē atalgojuma sistēmu un vajadzības pēc apmācības noteikšanu, lai atklātu darbinieku potenciālu un pēc iespējas labāk attīstītu viņu spējas un prasmes. Savukārt laba atalgojuma pakete un apmācības un karjeras izaugsmes iespējas sekmē darbinieka apmierinātību un motivē viņu labāk strādāt.
Personāla praktiskās vadības pamatu mūsdienās veido darbinieka personības pieaugošā loma, viņa motivācijas uzstādījumu, vajadzību pārzināšana un spēja tos pielietot un virzīt saskaņā ar organizācijas nospraustiem mērķiem.
…