-
Personas psiholoģiskais raksturojums
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Sajūtas un uztvere | 4 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Sajūtas un uztvere” | 6 | |
2. | Domāšana un runa | 8 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Domāšana un runa” | 10 | |
3. | Iztēle un jaunrade | 12 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Iztēle un jaunrade” | 13 | |
4. | Uzmanība | 14 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Uzmanība” | 15 | |
5. | Atmiņa | 17 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Atmiņa” | 18 | |
6. | Jūtas un emocijas | 19 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Jūtas un emocijas” | 21 | |
7. | Griba | 22 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Griba” | 24 | |
8. | Temperaments | 25 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Temperaments” | 27 | |
9. | Raksturs | 28 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Raksturs” | 30 | |
10. | Spējas un dotības | 31 |
Praktiskie uzdevumi tēmai “Sajūtas un uztvere” | 32 | |
Secinājumi | 33 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 34 |
Atmiņa ir psihisks izziņas process, kurā cilvēks iegaumē, reproducē un aizmirst domas, tēlus, kustības, tas ir, pieredzi.
Atmiņa cilvēka dzīvē ir ļoti svarīga, jo ar tās palīdzību cilvēks uzkrāj zināšanas un var tās izmantot pēc vajadzības. Atmiņai ir vairākas funkcijas: materiāla iegaumēšana, tā saglabāšana, reproducēšana un beidzot – aizmiršana. Atmiņu pētī vairākas zinātnes: psihofizika, fizioloģija, bioķīmija u.c.
Atmiņas veidi:
1.Īslaicīgā atmiņa – maņu orgānu veiktā pirmatnējā apstrāde un daļa novirzītās informācijas. Cilvēka īslaicīgajā atmiņā informācija glabājas no 1– 20 minūtēm. Šajā laikā daļa informācijas pāriet ilgstošajā atmiņā, bet otra daļa tiek “dzēsta”;
2.Ilgstošā atmiņa – cilvēka individuālā “bibliotēka”. Informācija tajā var glabāties dažādu laiku;
3.Operatīvā atmiņa – no īslaicīgās un ilgstošās atmiņas atlasa vajadzīgo informāciju.
Atkarībā no iegaumēšanas fiziskās vai psihiskās aktivitātes specifikas tēlaino atmiņu iedala:
1.Pēctēli – īslaicīgās tēlainās atmiņas elementārā forma, uz kuras pamata veidojas ilgstošā tēlainā atmiņa eidetiskās atmiņas veidā;
2.Eidetiskā atmiņa – kvalitatīvi jauns līmenis informācijas apstrādes tēlainajā atmiņa.
Pētāmajam tika iedots uzdevums ar 16 kartiņām. Uz šīm kartiņām tika attēloti dažādi priekšmeti, taču katras divas kartiņas attēloja vienādu priekšmetu. Tas nozīmē, ka bija 16 kartiņas, vispār 8 vienādi pāri attēloto priekšmetu (piemēram, divi āmuri). Šīs kartiņas tika noliktas uz galda ar attēliem uz augšu, lai pētāmais tās varētu aplūkot. Viņš varēja iegaumēt tās 5 sek. laikā, tad kartiņas tika apgrieztas otrādi. Pētāmais priekšmetu pārus atrada 10 sek. laikā, nepieļaujot nevienu kļūdu.
Vēlāk kartiņu daudzums tika palielināts līdz 30, tātad vienādo kartiņu skaits bija 15. Iegaumēšanas laiks tika dots 10 sek. Pētāmais šo uzdevumu izpildīja 30 sek. laikā pieļaujot 3 kļūdas. Tas liecina, ka pētāmajam ir ļoti laba īslaicīgā redzes atmiņa, kuru viņš spēj pilnībā izmantot.
Otrs uzdevums bija sekojošs. Pētāmajam tika nosaukti 10 vārdi ( no 4 – 6 burtiem)- kāja, zupa, tulpe, grāmata, pasaka, māja, ezis, žogs, taure, slota. 40 sekunžu laikā viņam vajadzēja visus nosauktos vārdus uzrakstīt uz lapas. Pētāmais uzrakstīja tikai 7 no 10 vārdiem. Tāds pats uzdevums tika dots, tikai vārdu vietā tika saukti cipari. No 10 cipariem viņš uzrakstīja tikai 6. Tas liecina, ka īslaicīgās dzirdes atmiņa ir labi attīstīta. Jāatzīmē, ka pētāmajam labāk veicās iegaumējot vārdus, nevis ciparus. …
Darba rezultāti galvenokārt tika balstīti uz praktiskajiem uzdevumiem no A.Vorobjova grāmatas “Vispārīgā psiholoģija”, kurus papildināja uzdevumi no citas literatūras, kā arī pašas izdomātie uzdevumi. Darbā tika izmantoti vairāk kā 60 dažādi praktiski uzdevumi.
- Bērni invalīdi
- Personas psiholoģiskais raksturojums
- Pircēja rīcības psiholoģiskie aspekti
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Darba grupas sociālpsiholoģiskais raksturojums
Research Papers for secondary school8
-
Gribas psiholoģiskais raksturojums
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
Personas psiholoģiskais raksturojums
Research Papers for secondary school10
-
Organizācijas psiholoģiskais raksturojums
Research Papers for secondary school7
-
Jaundzimuša bērna psiholoģiskais raksturojums
Research Papers for secondary school14