Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:461880
 
Evaluation:
Published: 13.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Vispārējs pieprasījuma raksturojums   
1.2.  Pieprasījums un tā faktoru raksturojums   
1.2.  Pieprasījuma elastības analīze   
2.  Kokapstrādes tirgus attīstība   
3.  Kokapstrādes tirgus izpēte, analīze reģionos   
4.  Kokapstrādes tirgus perspektīvas Latvijā pēc iestāšanās Eiropas Savienībā   
  Secinājumi un priekšlikumi   
Extract

1.Pieprasījuma un tā faktoru raksturojums

Jebkurai firmai, kas strādā tirgū ir svarīgi izpētīt pieprasījuma un piedāvājuma konjuktūru. Ja uzņēmējs vēlas kādu preci, pirmais, kas viņam jāapsver, ir – vai pēc tā būs pietiekami liels pieprasījums. No pieprasījuma pēc saražotās preces ir atkarīga iespēja pārdot, iespēja gūt peļņu vai ciest zaudējumus. Vārdu „pieprasījums” ekonomisti un biznesa praktiķi lieto bieži – gan plašākā, gan šaurākā nozīmē. Svarīgi izšķirt, kuros gadījumos tiek domāts vienkārši pieprasījums pēc preces un kuros – pieprasījuma lielums, pastāvot konkrētai pārdošanas cenai.
Preču pieprasījumu veido trīs nosacījumi:
- vēlme vai vajadzības;
- gatavība maksāt;
- spēja maksāt.
Lai rastos pieprasījums, jāpastāv visiem trijiem nosacījumiem.
Pieprasījums ir noteikta veida preču vai pakalpojumu daudzums, kuru patērētāji vēlas un spējīgi nopirkt par noteiktu cenu, noteiktā laika posā .
Tātad jēdziens pieprasījums izsaka sakarību starp preces vai pakalpojuma cenu un tās iespējamo pārdošanas apjomu, tas ir cenas funkcija.
Pieprasījumu nedrīkst identificēt ar vajadzību. Ja pircējam ir vajadzība pēc kādas preces, tas nenozīmē, ka ir pieprasījums pēc šīs preces. Par pieprasījumu šī vajadzība kļūs tikai tad, ja pircējam būs nepieciešamā naudas summa. Pieprasījums un vajadzība ir cieši saistīti, bet ne identiski jēdzieni.
Noskaidrojām , ka maksātspējīgu pircēju konkrētu nodomu pirkt piedāvāto preci sauc par pieprasījumu.
Konkrētu preces daudzumu, ko patērētāji par piedāvāto cenu vēlas un spēj nopirkt noteiktā laikā un vietā, sauc par pieprasījuma lielumu jeb apjomu.
Pieprasījums mainās atkarībā no cenas un ārpus cenas faktoriem. Šis likums tāpat attiecas uz kokapstrādes tirgu.
Pieaugot patērētāju ienākumiem, pieprasījuma apjoms pēc vairuma preču pieaug, un otrādi samazinoties pircēju ienākumiem, šīs preces pērk mazāk.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register