Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:543244
 
Evaluation:
Published: 21.04.2010.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Pieprasījums    4
  Pieprasījuma ietekmējošie faktori    4
  Pieprasījuma līkne    5
  Piedāvājums    7
  Piedāvājuma ietekmējošie faktori    7
  Piedāvājuma līkne    7
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Pieprasījums ir noteikta veida preču daudzums, kuru patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu noteiktā laika periodā. Pieprasījuma līkne raksturo pircēju ekonomisko rīcību atkarībā no cenu līmeņa. Augsta cena nosaka mazu pieprasījumu, bet, cenai pazeminoties pieprasījums aug, pieprasījuma līkne tiecas uz augšu. Katrs punkts uz pieprasījuma līknes liecina par pamatotu un konkrētu samēru starp cenu un pieprasījuma lielumu, ko nosaka pircēju ekonomiskās rīcības motīvi.
Pieprasījuma likums raksturo cēloņsakarību starp cenu līmeni un pieprasījuma lielumu, kas pastāvīgi atkārtojas. Jo augstāka preces cena, jo mazāku preces daudzumu plāno pirkt patērētājs. Cenas maiņas izraisītās pieprasījuma apjoma pārmaiņas sauc par cenas efektu. Līdz ar cenu pieaugumu vai kritumu, cilvēku reālā pirktspēja vai nu palielinās vai samazinās, tas ietekmē arī tirgus stāvokli, jo tirgū rodas vai nu papildus pieprasījums vai preču pārpalikums, to sauc par ienākumu efektu. Taču pastāv arī izņēmuma gadījumi, ja cilvēka vajadzība ir neatliekama, tad viņš pirks preci par jebkuru cenu. Pastāv arī aizstājamības efekts- cenas celšanās precei padara to dārgāku salīdzinājumā ar citām līdzīgām precēm, kurām cenas paliek nemainīgas, tādēļ palielināsies pieprasījums pēc relatīvi lētākās aizstājējpreces. Ja pieaugot ienākumiem, pieprasījums pēc preces pieaug, tad to sauc par normālpreci. Bet, ja pieaugot ienākumiem, pieprasījums pēc preces mazinās, tad to sauc par mazvērtīgu preci. Piesātinājuma prece ir prece, kuru cilvēki nepirks vairāk par sev nepieciešamo, jo tā apmierina cilvēka vajadzības, lai gan cilvēka līdzekļi ļauj iegādāties vairāk.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1111657
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register