Ekonomisti izmanto pieprasījuma jēdzienu, lai aprakstītu to preces vai pakalpojuma daudzumu, ko mājsaimniecība vai firma vēlas pirkt par doto cenu. Ir svarīgi saprast, ka ekonomistus interesē ne tikai tas, ko cilvēki vēlas un var nopirkt, bet arī tas, ko viņi izvēlētos pirkt. Protams, kopējais pieprasījums pēc preces ekonomikā ir atkarīgs ne tikai no cenas. Pieprasījums pēc produkta par jebkuru cenu var mainīties, mainoties iedzīvotāju demogrāfiskajam sastāvam (piem., lielāka zīdaiņu skaita rezultātā palielinās pieprasījums pēc autiņiem), vai mainoties modei un parādoties plašām sociālajām virzībām (piem., cilvēki dzer vairāk vīnu, nekā alu un alkoholiskos dzērienus, ko viņi dzēra desmit gadus atpakaļ).
Ekonomisti pievērš uzmanību pēc kārtas katram atsevišķam mainīgajam, tanī pašā laikā fiksējot visus pārējos faktorus. Viņi pievērš sevišķu uzmanību tiem faktoriem, kas ir visnozīmīgākie, radot pieprasījuma izmaiņas un cenšas izteikt pieprasījuma prognozes. Pieprasījuma prognozes var iedalīt atkarībā no teritoriālajiem mērogiem (globālais, reģionālais), atkarībā no prognozējamā perioda ilguma (īstermiņa, vidēja termiņa, ilgtermiņa) utt.…