-
Pilota profesijas iegūšanas nosacījumi un iespējas
Nr. | Chapter | Page. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 4 | |
SAĪSINĀJUMI | 5 | |
SATURS | 6 | |
IEVADS | 7 | |
1. | PILOTA PROFESIJAS APGUVES NOSACĪJUMI UN IESPĒJAS | 8 |
1.1. | PILOTA PROFESIJAS IEGUVES NOSACĪJUMI | 8 |
1.1.1. | Potenciālo pilotu fiziskā sagatavotība | 9 |
1.1.2. | Pilota profesijas ieguves kandidātu personības iezīmes | 9 |
1.2. | PILOTU IZGLĪTĪBA | 9 |
1.2.1. | Pilotu profesijas apguve Latvijā | 10 |
1.2.2. | Pilotu profesijas apguve ārzemēs | 12 |
2. | PĒTNIECISKĀS METODES UN PAŅĒMIENI | 13 |
3. | INTERVIJAS AR PILOTU APMĀCĪBAS MĀCĪBU IESTĀŽU PĀRSTĀVJIEM LATVIJĀ UN ZVIEDRIJĀ, GAISA KUĢA PILOTU UN TOPOŠO PILOTU APTAUJA | 14 |
3.1. | INTERVIJA AR RĪGAS AERONAVIGĀCIJAS INSTITŪTA MĀRKETINGA DIREKTORI GUNITU ŽOGOTU | 15 |
3.2. | INTERVIJA AR CIVILĀS AVIĀCIJAS PILOTU – INSTRUKTORU | 15 |
3.3. | INTERVIJA AR ZVIEDRIJAS PILOTU SKOLAS „LUND” ADMINISTRATORI VIVEKA LUND | 16 |
3.4. | INTERVIJA AR ZVIEDRIJAS PILOTU SKOLAS MENEDŽERI ALEX PADINA | 16 |
3.5. | TELEFONINTERVIJA AR BOEING 737 KAPTEINI PĒTERI BANDERI | 17 |
3.6. | APTAUJAS REZULTĀTI AR TOPOŠAJIEM PILOTIEM | 17 |
3.7. | INTERVIJU KOPSAVILKUMS AR PILOTU APMĀCĪBAS MĀCĪBU IESTĀŽU PĀRSTĀVJIEM LATVIJĀ UN ZVIEDRIJĀ | 19 |
3.8. | INTERVIJU UN APTAUJU KOPSAVILKUMS | 21 |
4. | DARBA AUTORA VESELĪBAS, PROFESIONĀLĀS PIEDERĪBAS ATBILSTĪBA PILOTA LICENCES IEGUVEI, FINANSIĀLAIS ASPEKTS UN ĒNU DIENAS PIEREDZE | 22 |
4.1. | VESELĪBAS PĀRBAUDES REZULTĀTI | 23 |
4.2. | PROFESIONĀLĀS PIEMĒROTĪBAS DIAGNOSTIKA | 23 |
4.3. | ĒNU DIENA 2016 | 23 |
4.4. | STUDIJU KREDĪTS | 25 |
4.5. | KOMERCPILOTA LICENCES IEGŪŠANA | 25 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 27 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 28 | |
PIELIKUMS | 29 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Interviju un aptauju rezultāti liecina, ka cilvēkam, kurš vēlas iegūt pilota licenci, ir jābūt vispārēji attīstītam, garīgi un fiziski veselam, kā arī jābūt motivācijai mācīties.
2. Darba autors noskaidroja, ka privātpilota licenci var iegūt apmēram gada laikā, tikpat ilgs ir komercpilotu apmācību teorijas kurss, turklāt komercpilota licences ieguve atkarīga no studenta maksātspējas un nepieciešamā lidojumu stundu skaita.
3. Autors ir secinājis, ka pilotam ļoti labā līmenī jāzina angļu valoda, matemātika un fizika, taču augstākā izglītība nav obligāta. Veselības stāvoklim ir jābūt 1. veselības klases līmenī un rakstura iezīmēm pozitīvām. Lai savas rakstura īpašības piemērotu pilota darbam, autors iesaka jau laikus sevi noskaņot, kā arī motivēt.
4. Autors ir noskaidrojis, ka ļoti daudz pilotu savu karjeru sāk aptuveni 29 gados. Sapnis kļūt par pilotu ir bijis kopš bērnības, taču nav pietiekami daudz līdzekļu, lai iegūtu izglītību, tādēļ pilots Pēteris Banderis iesaka vidusskolā padziļināti apgūt tos mācību priekšmetus, kas palīdzētu iegūt labi apmaksātu darbu un nopelnīt naudu studijām pilotu skolā.
5. Autors ir uzzinājis, ka daudz aviokompāniju veido reklāmas, lai piesaistītu cilvēkus, arī sievietes, kļūt par pilotiem. Pasaulē mūsdienās valda uzskats, ka pilota profesija ir piemērota tikai vīriešiem, taču piloti un pasniedzēji tā neuzskata, jo vadīt lidmašīnu var arī sievietes.
6. Autors uzzināja, ka topošiem pilotam ir jāprot izvērtēt dažādas situācijas, strādāt komandā un ātri jāpieņem lēmumi. Pilotam ir jābūt zinātkāram, atbildīgam un motivētam.
7. Izpētot iegūto informāciju teorētiskajā daļā, autors var secināt, ka dati ir iegūtu pareizi, jo, aptaujājot pilotu, topošos pilotus un pilotu skolu pārstāvjus, tiek iegūti līdzīgi dati, kas tiek minēti teorētiskajā daļā.
8. Ieteikt skolas karjeras konsultantam un klašu audzinātājiem izmantot bukletu par pilotu izglītību.
9. Darba autora veselības stāvoklis, personības un rakstura iezīmes atbilst pilota profesijas pretendenta prasībām. Pēc piedzīvotā Ēnu dienā autors, secina, ka vēlas kļūt par lidmašīnas, nevis helikoptera vadītāju.…
Darbs valstī aizstāvēts un iegūts 1. pakāpes diploms. Zinātniski pētnieciskais darbs par tēmu "Lidmašīnas profesijas iegūšanas nosacījumi un iespējas". Darbs tika izstrādāts pedagoģijas sekcijā. Darbs tika aizstāvēts arī noslēguma konferencē 2016. gada aprilī. Darbs ir interesants ne tikai aviācijas entuziastiem, bet arī tiem kuri raksta ZPD un vēlas iegūt ieskatu. Darbā ir aptaujas (latviski un angliski), saīsinājumi, pielikums, autora pieredze, u.c.
-
Mobilais tālrunis/viedtālrunis - izglītojamo izklaides rīks mācību procesā
Research Papers39 Computers, Consumer Electronics, Pedagogy, Law
- Pilota profesijas iegūšanas nosacījumi un iespējas
- Rotaļa - pirmsskolas vecuma bērnu vadošā darbība
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rotaļa - pirmsskolas vecuma bērnu vadošā darbība
Research Papers for secondary school5
-
Mobilais tālrunis/viedtālrunis - izglītojamo izklaides rīks mācību procesā
Research Papers for secondary school39
-
Profesijas, kurās nepieciešamas matemātikas zināšanas. Latvijas augstskolu piedāvājums
Research Papers for secondary school12
-
Apmaiņas programmas kā atbalsts profesionālā virziena izvēlē
Research Papers for secondary school19
-
Karjeras izvēli ietekmējošie faktori Jelgavā
Research Papers for secondary school22