Pircēju rīcību ietekmējošo faktoru pētījumi ir ļoti nozīmīgi uzņēmējiem, piemēram, viena no pēdējām Nobela prēmijām ekonomikā ir piešķirta Danielam Kannemanam par to, ka viņš ir izpētījis, kā cilvēks rīkojas nenoteiktības apstākļos, un Vernonam Smitam par to, ka viņš izgaismoja lēmumu pieņemšanas procesu tirgū informācijas deficīta apstākļos. Šajā darbā gan netiks uzmanība pievērsta tik smalkām niansēm, bet gan parastam parēriņa tirgum, pircēja individuālajām īpašībām un pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesam.
Pircēji krasi atšķiras viens no otra ar vecumu, ienākumu līmeni, izglītību, gaumes. Tas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem ir jāņem vērā šo faktoru ietekme pirkšanas procesa izvērtēšanā.…