Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:597051
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.04.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Pircēju rīcība patēriņa tirgū    3
  Pircēju rīcības modelis    4
  Ekonomiskie faktori    6
  Sociālie faktori    6
  Radniecība - lomas un statusi    7
  Sociālo faktoru raksturojums un ietekme uz pircēja rīcību    8
  Personiskie raksturlielumi    10
  Psiholoģiskie faktori    12
  Kultūras faktori    13
  Riska faktori    14
  Secinājumi    16
  Izmantotā literature    17
Extract

Attīstoties tirgum ir pieaugusi pircēju rīcības izpētes nozīme. Pircēju kopumā katrs pircējs atšķiras cits no cita pēc ienākumu līmeņa, sociālā slāņa, kuram tas pieder, izglītības, vecuma, gaumes un daudziem citiem rādītājiem. Galvenais prast pircējus sagrupēt pēc viņu vajadzībām. Senāk, kad tirgus bija slikti attīstīts, pārdevējs varēja noteikt pircēja rīcību, pamatojoties uz savu pieredzi.
Pašlaik mārketinga speciālists varētu izvirzīt sekojošus jautājumus, lai noskaidrotu iespējamo jauno tirgu un pētot arī pastāvošo:
Ko pērk? - pirkuma objekts;
Kāpēc pērk? – pirkuma mērķis;
Kas pērk? – pircēja sociālā piederība;
Kā pērk? – veids, kādā tiek izdarīts pirkums;
Kad pērk? – pirkuma izdarīšanas laiks;
Kur pērk? – vieta, kur tiek izdarīts pirkums.
Ražotājus interesē, kā pircējs reaģē uz daudzajiem rosinošajiem faktoriem, ar kuriem pircējs saskaras tirgū: cenu, reklāmu un preču sortimentu. Šo faktoru izpētei tiek tērēts daudz laika un naudas līdzekļu, lai pētītu sakarības starp tirgus stimuliem un pircēju reakciju.
Pirkšanas lēmumu pieņemšanu ietekmē vairāki ārējie faktori. Šie ietekmes faktori ietver cilvēkus: gan tos, kas ir potenciālie pircēji ģimenē vai draugu lokā, gan paziņas un vidi, kurā tie apgrozās. Ģimenes locekļi, pat klāt neesot pirkuma izdarīšanas mirklī, var ietekmēt pirkšanas lēmuma pieņemšanu. Piemēram, vēcāki vienmēr centīsies iegādāties tādus pārtikas produktus, lai apmierinātas tiku visu ģimenes locekļu vēlmes. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register