Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:519982
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pirmā iespaida veidošanās    5
2.  Pirmā iespaida ticamība    7
3.  Pirmais iespaids saskarsmē    9
4.  Pirmā iespaida radīšanas paņēmieni    11
  Nobeigums    12
  Literatūras saraksts    13
Extract

Mūsdienu sociālajā psiholoģijā tiek uzskatīts, ka cilvēkos ir ģenētiski „ieprogrammēta” spēja atšķirt draugus no ienaidniekiem. Tie, kuri šo spēju nav pietiekami attīstījuši, cilvēces evolūcijas gaitā nav izdzīvojuši. Pirmo reizi sastopot citu, cilvēks vispirms tiecas novērtēt viņa attieksmi pret sevi un citiem cilvēkiem, kā arī viņa prāta spējas. Galvenais pirmā iespaida veidošanā ir cilvēka ārējais izskats un uzvedība. Pirmajam iespaidam ir liela nozīme cilvēka turpmākajā uztverē. Par to liecina pirmā iespaida efekts – tendence interpretēt cilvēka uzvedību saskaņā ar pirmo iespaidu, kas par viņu ir radies.
Par cilvēka psiholoģiskajām īpašībām vispirms spriež, vadoties pēc viņa sejas un ķermeņa uzbūves īpatnībām. Lielākā daļa cilvēku uzskata, ka cilvēka raksturu var „nolasīt” no viņa sejas. Sejas izteiksmē atspoguļojas cilvēka emocijas. Īpaša nozīme ir mutes kaktiņu un uzacu stāvoklim. Liela nozīme ir arī cilvēka ārējai pievilcībai. Fiziskā pievilcība rada „hallo efektu”- ja cilvēks tiek vērtēts pozitīvi pēc vienas īpašības, tas var radīt pozitīvu attieksmi pret cilvēku kopumā. Pievilcīgi cilvēki tiek uztverti, kā atsaucīgi, interesanti, līdzsvaroti. Viņiem tiek piedēvēti lielāki panākumi darbā un laimīgāka ģimenes dzīve nekā citiem cilvēkiem. Zināmā mērā tas atbilst īstenībai.
Pirmā iespaida veidošanā nozīmīgas ir ne tikai stabilas īpatnības, kuras raksturo cilvēka ārējo izskatu. Tiek pievērsta uzmanība arī dinamiskajiem, mainīgajiem uzvedības aspektiem – kā cilvēks žestikulē, kā viņš runā. Cilvēkus vairāk iespaido otra cilvēka neverbālā uzvedība. Tā ietver sevī sejas izteiksmi, acu skatienu, žestus, ķermeņa pozu un kustības, balss intonāciju, pieskaršanos otram cilvēkam utt. Informācija, kuru sniedz neverbālā uzvedība, tiek uztverta, kā ticamāka. Vizuālais kontakts norāda uz intimitāti vai dominēšanu. Tuvi cilvēki biežāk un ilgāk skatās viens otram acīs nekā sveši. Ja attiecībām ir raksturīga sāncensība, ciešs skatiens tiek uztverts kā izaicinājums vai agresivitātes izpausme. Cilvēki ar zemāku statusu mazāk uzlūko citus nekā cilvēki ar augstāku statusu. Liela daudzveidība ir vērojama ķermeņa kustībās un žestos. …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1129379
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register