Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:488379
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sadarbība- tās nozīmīgums un nepieciešamība pedagoģiski psiholoģiskajā skatījumā    5
2.  Sadarbības veicināšanas nosacījumi    7
2.1.  Sadarbības motivācija    7
2.2.  Sadarbības vadība- pedagoga kompetence    8
2.3.  Sadarbības formas un metodes    9
2.4.  Ģimenes kompetences raksturojošās iezīmes    16
2.5.  Vecāku gatavība līdzdalībai    22
3.  Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes iespējamās sadarbības problēmas    23
4.  Pedagoģiskie ieteikumi veiksmīgas sadarbības veidošanai un veicināšanai    25
5.  Veiksmīgas sadarbošanās rezultāti    27
  Secinājumi    28
  Nobeigums    29
  Izmantotās literatūras saraksts    30
Extract

Ģimenei bērna audzināšanā ir galvenā loma. Mājās ģimene bērnu sargā, baro, apģērbj, māca atšķirt labo no ļaunā, runā ar bērnu, lasa pasakas- dara visu to, kas bērnam nepieciešams.
2.Katrā ģimenē jūtama kopība kādu mērķu labad, un, lai īstenotu šos mērķus ģimene savstarpēji sadarbojas.
3.“Kopība, kooperatīvās sadarbības ģimene, kurā ģimenes locekļus apvieno viena galvenā vai vairākas nozīmīgas sadarbības aktivitātes- bērna audzināšana, garīgo un materiālo līdzekļu uzkrāšana,” atzīmē A. Karpova savā lekciju kursā. [9;12] Sadarbības prasmes modelis izveidojas jau ģimenē vēl pirms bērns tiek aizvests uz pirmskolas izglītības iestādi. Pienāk brīdis, kad bērns atvests uz bērnudārzu. Līdz darba dienas beigām viņš tiek atstāts bērnudārza darbinieku aprūpē. Cik daudz vecāki zina par to, kas notiek ar bērnu pēc tam, kad bērnudārza durvis aizveras un mazais ieiet ģimeni svešā pasaulē? Un vai tiešām šī pasaule ir sveša?
4.Agrāk no vecākiem mēdz atvadīties garderobē un aicināja lielākoties tikai svētkos, retajās sapulcēs. Pirmsskolas izglītības iestādes vēl nesenā pagātnē piedāvājušas maz sadarbības iespēju. Pēdējo gadu laikā ar vien izteiktāk sevi piesaka demokrātiska bērnu izglītošana pirmsskolas izglītības iestādēs. Lai bērns attīstītos un izglītotos vispusīgi, nenoliedzami, svarīgs faktors ir pirmsskolas izglītības pedagogu un ģimenes sadarbība. Vecāki ir pirmie pedagogu palīgi- vissvarīgākie konsultanti, jo kurš gan labāk spēj saprast sava bērna vajadzības.
5.Pirmsskolas prasme iesaistīt un ieinteresēt ģimeni pirmsskolas izglītības iestādē veido labvēlīgas saiknes, dod ieguldījumu. Ja ģimene izjūt sevi kā nozīmīgu un neatņemamu sastāvdaļu bērna mācīšanas procesā, tad veidojas vēlme būt kopā, palīdzēt- sadarboties ar pedagogiem. No pedagoga, viņa izdomas, psiholoģiskās intuīcijas, lielā mērā atkarīgs, cik aktīva un atsaucīga ģimene būs kā sadarbības partnere.
6.Esmu pārliecināta, ka ģimenes iesaistīšana pirmsskolas aktivitātēs dod labumu gan bērnam, gan ģimenei kopumā. Pedagogam nākas risināt problēmu, kā veiksmīgāk iesaistīt ģimeni bērna bērnudārza pasaulē - veicināt vecākos vēlmi sadarboties. Esmu novērojusi, ka viena no būtiskākajām problēmām, kas kavē pirmsskolas un ģimenes sadarbības veidošanos ir problēma kas nāk no pedagoga – viņa pasivitātes un neuzņēmības. Pieredze rāda, ka problēmu rada vecāku neinformētība par sadarbības iespējām, kā arī nav priekštata ko no viņiem sagaida. Ņemot vērā visu iepriekšminēto, nolēmu izstrādāt tēmu - …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register