Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:730209
 
Evaluation:
Published: 13.09.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Extract

Izvirzītās pedagoģiskās problēmas ir tikai šķietami autonomas, jo to reāla īstenošana iespējama tikai saistībā un vienlaicīgi ar citiem personības attīstības un audzināšanas rādītājiem, t.i., vajadzības, vērtības, motīvi.
Vajadzība - vispārinātas īpašības konkrēta izpausme; stāvoklis, kad kas ir noteikti vajadzīgs, nepieciešams, kad bez kā nevar iztikt .
Personības attīstības pamatā ir vajadzības. Tās ir cilvēka aktivitātes galvenais avots. Tātad bez vajadzības nav darbības. Pēc izcilā psihologa Abrahama Maslova, cilvēka vajadzības ir sakārtotas piecos līmeņos: fizioloģiskās, drošība, piederība un mīlestība, pašcieņa, pašaktualizēšanās.
Psihologi vērtības skaidro kā idejas vai objektus, kam sabiedrība vai tās daļa piešķir īpašu nozīmi, uzskata par ideālu un orientē savu darbību pēc tiem. Pedagoģijā vērtības izpaužas vienībā ar principiem, normām, mērķiem un ideāliem un raksturo attieksmi pret kultūru, darbu, valsti.
Krievu psihologs K.Platonovs motivāciju apskata kā psihisku parādību, kas veidojas uz vajadzību pamata un virza cilvēku aktivitāti, padarot to par apzinātu rīcību. Izšķir iekšējo motivāciju un ārējos stimulus. Amerikāņu psihologi Karls Rodžers un A.Maslovs iekšējo motivāciju, kas balstīta uz cilvēka tieksmi un iedzimtu tendenci pēc pašizziņas un pašnoteikšanās, uzskata par noteicošo personības attīstībā.
Pirmsskolas pedagoģisko procesu jāskata plašā nozīmē, jo tas orientēts uz bērna vispusīgu attīstību un audzināšanu un ietver sevī šī galvenā uzdevuma un visu mijiedarbības ar bērna personību komponentu saskaņotību.
Tātad pirmsskolas pedagoģiskais process ir skolotāja un audzēkņa mērķtiecīgi organizēta mijiedarbība, kas vērsta uz attīstošo un audzinošo uzdevumu realizāciju, kā rezultātā audzēkņi apgūst cilvēces uzkrāto pieredzi visā tās daudzveidībā. Bet šīs pieredzes sekmīga apgūšana iespējama speciāli organizētos apstākļos (materiālā bāze, pedagoģiskie līdzekļi, skolotāja un audzēkņu sadarbība).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register