Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464977
 
Evaluation:
Published: 12.05.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pētījuma teorētiskā daļa    4
1.1.  Socializācija    4
1.2.  Personības socializācija    5
1.3.  Socializācijas aģenti un sociālās lomas    6
1.4.  Bērns un pieaugušais    7
1.5.  Rotaļa kā bērna socializācijas sekmētāja    9
1.6.  Terminu skaidrojošā vārdnīca    13
2.  Pētījuma metodoloģija    15
3.  Pētījumā iegūto datu analīze    16
  Izmantotā literatūra    26
  Secinājumi    27
  PIELIKUMS    28
Extract

1.4 Bērns un pieaugušie
Bērna un pieaugušā, vecāku attiecības ir pirmās no attiecībām, ar kurām bērns saskaras. Tā ir bērna pirmā pieredze – kā ir būt starp cilvēkiem. Laika gaitā bērns līdzīgi izturēsies arī pret saviem vienaudžiem un pieaugušo sabiedrību. Vecāku un bērna attiecības ir visnozīmīgākās un ilgstošākās. Tās dod bērnam pieredzi, kas viņam noderēs visu turpmāko dzīves gājumu.
Sociālā un emocionālā attīstība ir stūrakmeņi, uz kuriem balstās bērna pašsajūta un spēja pilvērtīgi funkcionēt. Sociālie apstākļi bērnu var ietekmēt tik būtiski, ka viņam ir grūti pieņemt un izmantot pieaugušo (pedagogu, audzinātāju) piedāvātos stimulus. Katrai bērna problēmai var būt emocionāls raksturs. Pieaugušajiem ir jāpalīdz bērnam attīstīties gan sociāli, gan emocionāli.
Emocionālā attīstība ir nepārtraukts process, lai saprastu, kā bērns sevi izjūt pasaulē, vajadzīga gan iejūtība, gan zināšanas. Psiholoģe un pētniece Ēva Norēna – Bjorna ir rakstījusi: „Vienīgais veids, kā pret bērniem izturēties vienlīdzīgi, ir izturēties pret tiem atšķirīgi.” Nav divu vienādu bērnu, katram ir savas sākuma pozīcijas un individuāls emocionālais stāvoklis.
Bērns attīstās mijiedarbībā ar viņam tuviem pieaugušajiem: bērnu ietekmē attiecības, kādas veidojas ar šiem cilvēkiem, arī pieaugušo sniegtais atbalsts. Emocionālā attīstība ir visas pārējās attīstības pamats. Saskarsmē bērnam rodas iespēja izpaust dažādas emocijas. Ja bērns sastopas ar saprotošu attieksmi un labvēlīgiem pieaugušajiem, tad bērns kļūst stiprāks savā emocionālajā attīstībā. Attieksmei, ar kādu bērns saskaras pirmsskolas iestādē, var būt izšķiroša nozīme, bērnam attīstoties par pieaugušu indivīdu. Bērnam ir ļoti svarīga katra pieaugušā sapratne un personiskās īpašības.
Lai mazo izaudzinātu par krietnu cilvēku, svarīgi pieaugušajiem izmantot visas pedagoģiskās iemaņas saskarē ar bērnu. Tas palīdz bērnam ātrāk un kvalitatīvāk socializēties. Ir ļoti svarīgi mazo cilvēciņu pamācīt izrādīt visus savus emocionālos pārdzīvojumus – gan pozitīvos, gan negatīvos. Tieši no pieaugušajiem (vecākiem) bērns mācās izrādīt savas emocijas un jūtas. Ir svarīgi, ka bērns jūt atbalstu no vecākiem, tādējādi savas emocijas viņš pauž daudz patiesāk un atklātāk. Nevar būt tā, ka bērnam ir jākaunas izrādīt savus pārdzīvojumus emocijās, tas traucē mazajam attīstīties.
Katram bērnam ir tikai viņam piemītoša individualitāte, viņa atšķirība no citiem, arī no vecākiem. Vecākiem ir jāatzīst un jāpieņem mazās atvasītes personība, viņa personiskās tieksmes un kādu viņam patīkamu un nepieciešamu nodarbi. Nedrīkst bērna personību vērtēt negatīvi, lietojot necenzētu vārdus savā valodā.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1314612
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register