Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:458542
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.02.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  Plānošanas hierarhija uzņēmumā    4
2.  Stratēģiskās plānošanas būtība un nozīme    7
3.  Stratēģiskās plānošanas process    10
3.1.  SWOT matricas pielietošana    14
3.2.  Stratēģijas veidi    15
4.  Stratēģiskās plānošanas līmeņi    16
4.1.  Bostona matrica, tās raksturojums un izmantošanas iespējas    16
  NOBEIGUMS    18
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    19
Extract

Grūti ir izskaidrot vienā vārdā jēdzienu plānošana, kas norāda uz to, ka tas ir sistemātisks uzdevums un darbu formulēšanas process. Tas ir process, kurā nenoteiktības apstākļos par obligātām nosaka tās darbības, kuras ir veicamas tuvākajā laikā, bet nākamajiem periodiem tiem paredzētas alternatīvas jau atkarībā no konkrētiem apstākļiem.
Savukārt stratēģiskā plānošana jebkurā organizācijā ir saistīta ar stratēģiju un stratēģisko menedžmentu. Ar jēdzienu stratēģija šī referāta autore saprot uzņēmuma, organizācijas pamatmērķu un darbības virzienu noteikšanu, kā arī to sasniegšanai nepieciešamo resursu izdalīšanu, bet ar jēdzienu stratēģiskais menedžments saprotamas jebkuras aktivitātes un metodes, kuras pielieto, lai īstenotu stratēģiskos mērķus.
Šī referāta galvenais mērķis ir: izpētīt un izprast stratēģiskā menedžmenta sastāvdaļu—stratēģisko plānošanu.
Referāta uzdevumi:
1.Skaidrot stratēģiskās plānošanas būtību;
2.Skaidrot modernās matricas metodes;
3.Analizēt metodes stratēģiskai plānošanai uzņēmumu līmenī, biznesa līmenī un funkcionālā līmenī.
Jebkurš uzņēmums nosaka savas darbības galvenos virzienus un ražošanas attīstības proporcijas, ņemot vērā uzņēmuma materiālo bāzi un tirgus pieprasījumu. Plānošanas mērķi dažādos uzņēmumos var būt dažādi; kļūdains ir priekšstats, ka plānošanu veic tikai lielās firmas. Plānošanas mērķis ir izstrādāt uzņēmējdarbības mērķu sasniegšanas darbu vai uzdevumu sarakstu, saskaņojot to ar uzņēmuma rīcībā esošajiem resursiem to uzdevumu izpildei.
Kāpēc nepieciešama uzņēmuma attīstības plānošana?
Drošībai—plānošana samazina risku;
Sekmīgai darbībai—labāki panākumi;
Darbu koordinācijai.
Lai plānošana būtu kvalitatīva, ir nepieciešama vispusīga, plaša un patiesa informācijas bāze par situāciju uzņēmējdarbības mikro un makro vide. Plānošanai kopumā būtu jāsniedz atbildes uz šādiem jautājumiem:
1.kad ir jāuzsāk un jāpabeidz darbu izpilde, lai izmantotu visas labvēlīgās iespējas, piemēram, īslaicīgu cenu celšanos produkcijai, darbaspēka cenas svārstības u.c.;
2.kāda būs darba beigšanas termiņa ievērošanas garantija;
3.kādai jābūt organizatoriskai struktūrai uzņēmumā kopumā un apakšnodaļās.
„Stratēģiskās plānošanas mērķis ir sniegt kompleksu, zinātnisku problēmas pamatojumu, ar kuru var sastapties uzņēmums gaidāmajā periodā” * Uz šī pamata tiek izstrādāti uzņēmuma attīstības rādītāji plānotajam periodam.
Referātā tuvāk tiks aplūkota arī plānošanas hierarhija uzņēmumā, lai skaidrāk izprastu stratēģiskās plānošanas nozīmi.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1117469
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register