Ievads.
Autores darba izvēlētā tēma: Policijas, policijas darbinieka jēdziens. Valsts policija ir viena no būtiskākajām mūsdienu tiesībsargājošām institūcijām. Šai institūcijai ir vistiešākais kontakts ar sabiedrību. Cilvēki vēlas paļauties uz to, zināt, ka vienmēr var sagaidīt palīdzību no profesionāliem, priekšzīmīgiem un zinošiem varas pārstāvjiem. Tieši tādēļ autore izvēlējās pētīt šo tēmu, lai saprastu vai sabiedrība ir apmierināta ar savu Valsts policiju, vai paļaujas uz to un vienmēr jūtas droši, jo zina, ka policijas darbinieks vienmēr ātri un profesionāli spēs atrisināt sarežģītas un bīstamas likumpārkāpumu situācijas.
Pētījumu objekts ir Valsts policijas struktūrvienība Cēsu rajona policijas pārvaldes Kārtības biroja 3.nodaļa- Ceļu policija. Pētījuma problēma- Valsts nepietiekamais finansējums ceļu policijas darbībai. Vai šī problēma ir uz patiesiem faktiem balstīta, vai tikai izdomāta?
Darba mērķis: pētīt ceļu policijas, ceļu policijas darbinieka lomu sabiedrībā. Lai sasniegtu darba mērķi tika veikti darba uzdevumi:
1.)Noskaidrot ceļu policijas darbinieka vispārējos pienākumus, tiesības.
2.)Ceļu policijas darbinieka loma policijas struktūrā;
3.)Pētīt normatīvos aktus, kuri regulē ceļu policijas darbību. Iepazīties ar policijas struktūru, tiesisko darbību.
Autore darba uzdevumu veikšanai ir izmantojusi dažādas metodes. Viena no metodēm ir sabiedrības uzskatu uzzināšana, kurā tika izmantota anketēšana, dažādu jautājumu uzdošana par policijas darbu. Lai iegūtu vispusīgu informāciju par ceļu policijas darbu un sabiedrības uzskatiem, tika aptaujāti arī policijas darbinieki ar anketu palīdzību .Otra metode uzdevumu izpildei bija intervija ar 3. nodaļas inspektori- tātad kompetenta cilvēka viedokļa uzzināšana par policijas darbību. Trešā no metodēm, kā labāk sasniegt darba mērķi un izpildīt uzdevumus bija tiesu sēžu apmeklēšana, kuru laikā tika reāli novērots, kā tiek pielietotas tiesību normas sprieduma lemšanā.
Darba pētījuma periods no 2007.gada 30. aprīļa līdz 2001. gada 20. jūnijam.
Darba pētījuma bāze- mācību literatūra, dažādi raksti, likumi, normatīvie akti, ministru kabineta noteikumi, interneta resursi, anketas, kas tika izdalītas gan cilvēkiem, gan policijas darbiniekiem, kā arī intervijas izveidošana un tiesu sēžu apmeklēšana.
…