SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Polija ir unitāra valsts ar pusprezidentālu valsts pārvaldes formu. Polija ir diezgan liela valsts un dalījums vairākās gmines un vojevodistes palīdz kontrolēt un nodrošināt stabilu darbību un likumību visā valstī.
2. Polijas Konstitūcija ir uzskatama par vienu no senākajām konstitūcijām Eiropā, kas darbojas vēl joprojām. Konstitūcijā laika gaitā ir izdarīti daudzi grozījumi, kuri būtiski izmainīja 1791. gada Konstitūciju. Tas liecina par sabiedrības tieksmi pie demokrātiskas valsts, kurā tiek garantētas cilvēktiesības.
3. Polijas Konstitūcija būtiski neatšķiras ar savu struktūru no citu valstu konstitūcijām.
4. Likumdošanas vara ir sadalīta starp Seimu un Senātu, kas pastiprina varas dalīšanas principa ievērošanu un izpildi. Latvijā arī būtu labi ieviest tādu sadali, bet ņēmot vērā Latvijas valsts teritorijas nelielu platību, salīdzinot ar Poliju, un iedzīvotāju skaitu, šāds dalījums likumdošanas varā nav iespējams vai grūti realizējams.
5. Izpildvara pieder gan valsts Prezidentam, gan Ministru Padomei, kas, ļoti labi ietekmē uz izpildvaras funkciju izpildi un kontroli, kas ir galvenais varas dalīšanas principa mērķis. Šādu praksi varētu ieviest arī Latvijā, lai pirmkārt: tauta būtu tiesīga piedalīties valsts galvas ievelēšanas procesā, un otrkārt, lielākā izpildvaru kontroles realizēšana.
6. Polijā ir diezgan spēcīga tiesu sistēma. Valsts augstāko amatpersonu atbildība Valsts tribunāla priekšā – efektīva amatpersonu uzraudzība.
…