Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:882355
Evaluation:
Published: 12.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Kustības efektu var panākt ar dažādām tehnikām – ar vienkāršu optisku efektu, kas balstīts uz cilvēka acs anatomiju un vienkāršām psiholoģiskām cilvēka reakcijām; ar līniju vai pavedienu ģeometriskām kompozīcijām telpā un līnijas izraisītu viļņošanās efektu. Atkarībā no mākslas darba mērķa un uzdevuma mākslinieki radīja maza vai milzīga formāta darbus, kur mazo izmēru darbi bija izvagotas, kaltas vai apdrukātas metāla plāksnes, bet lielie darbi pārsvarā daudzkrāsainie, bija paredzēti plašu interjeru atdzīvināšanai. Kinētiskās un opārta mākslas mākslinieki izmantoja jaunus materiālus – organisko stiklu, metālu, elektrības vadus, elektriskās spuldzes, motorus un citus enerģijas avotus.
Atšķirībā no kinētiskajiem māksliniekiem, opārta mākslinieki nekad neizmanto gleznojumu, bet gan laiku, telpu un gaismu. Izmantotās formas ir ģeometriskas un elementāras. Baltās un melnās, kā arī krāsainās ģeometriskās formas veido maksimālu kontrastu, kas rada optisku vibrāciju.
Viktors Vazareli ir kinētisma un opārta dibinātājs. Ģeometriskās formas viņš sakārto perspektīvās, lai panāktu ieliekta vai izliekta, nenoteikta viļņota vai doba apjoma iespaidus darbos. V. Vazareli gravē arī uz lieliem panno (Fr. panneau – gleznojums vai dekoratīvs veidojums uz sienas), kas izvietoti paralēli vai vertikāli. Katrs grafiskais attēls mainās atkarībā no skatītāja atrašanās vietas un rada elpojošu dzīvu iespaidu.
Raugoties uz Vazareli un opārta mākslas darbiem kā tādiem, tie 21. gadsimta cilvēkam liekas iespaidīgs sasniegums, kas jo īpaši bija izcili 20. gadsimta sešdesmitajos, kad darbs bija jāpaveic pašam māksliniekam bez datora klātbūtnes. Tādēļ nav brīnums, ka uz publiku šāda māksla atstāja maģisku un šokējošu iespaidu un sajūsmināja cilvēkus. Publika pirms popārta ticēja savām acs spējām, bet tagad viņu pašu daļa lika redzēt to kas patiesībā nemaz nav. Šī kustības attēlošana radīja sajūsmu un bailes vienlaicīgi un lika apšaubīt cilvēku zināšanas pašiem par savu ķermeni. Manuprāt, sasniegumu ziņā opārts var tikt pielīdzināts brāļu Limjēru filmai „Vilciena pienākšana stacijā” 1895. gadā, kas bija zinātnes izraisīts masu šoks.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register