Portera piecu spēku modelis sastāv no pieciem spēkiem, kas ietekmē uzņēmumus. Katra uzņēmuma vadība analizējot savu uzņēmumu pēc šiem pieciem spēkiem var secināt, vai viņu uzņēmums ir labs, konkuretspējīgs un augošs.
Pirmais no no „Portera piecu spēku modeļa” spēkiem ir konkurentu skaits. Katram uzņēmumam ir liels konkurentu skaits. Tāpēc šakot savu uzņēmējdarbību, katrs uzņēmuma vadītājs izanalizē vietu, kur izveidot uzņēmumu. Apskato, vai nav apkārt pārāk liela konkurence, ja apkārtējie uzņēmumi tirgo līdzīgas preces. Vēl ir jāanalizē uzņēmuma vide. Vai šis uzņēmums iederas konkrētajā vietā, vai šeit būs daudz pircēji un labs apgrozījums.
Otrais no „Portera piecu spēku modeļa” spēkiem ir piegādātāju spēks. Ja uzņēmums ir atvērts, tad viņam ir svarīgi, lai varētu nodrošināt savu uzņēmumu ar lielu preču klāstu. Preču piegādātāji parasti piegādā preces tikai uz labiem, lieliem un augošiem uzņēmumiem, lai viņiem pašiem pēc tam nerastos zaudējumi vai lieki izdevumi.…