Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:352755
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.03.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 18 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  POSTMODERNISMA VIRZIENA RAKSTUROJUMS    5
1.1.  Postmodernisma rašanās nosacījumi    4
1.2.  Postmodernisma iezīmes    7
2.  POSTMODERNISMS DIZAINĀ    7
2.1.  Maikls Greivs    7
2.2.  Postmodernisms interjera dizainā    7
3.  POSTMODERNISMS ARHITEKTŪRĀ    8
3.1.  “Dejojošā māja”    9
3.2.  Roberts Venturi    10
3.3.  Sarežģītība un simbolisms R.Venturiarhitektūrā    10
4.  POSTMODERNISMA IETEKME LATVIJĀ    12
4.1.  Postmodernisma arhitektūra Latvijā    12
4.2.  Latvijas postmodernisma arhitektūras simbols    13
4.3.  Postmodernisma paraugs Latvijā – biroja ēka    14
5.  MEMFISA GRUPA    16
5.1.  Memfisa grupas dibinātāji    16
5.3  10 Memfisa ikonas    16
  Nobeigums    18
  Izmantotā literatūraun avoti    19
Extract

Nobeigums
Postmodernisma dizains ir pretrunā ar modernisma principiem, tos apvieno vai attīsta ar jauniem paņēmieniem.
Dažādie aizgūtie eklektiskie elementi postmodernisma arhitektūrā izmantoti nevis kā materiāls, no kura jāveido vesela celtne, bet tikai kā informācijas līdzeklis. Par galveno mērķi tiek izvirzīts pārsteigt skatītāju, nereti šos elementus ironiski izkārtojot vai pretstatot. Postmodernisms, tiecoties pēc monumentalitātes un simbolikas, bet nespējot to pilnā mērā sasniegt, spiests apmierināties ar asprātīgu joku un ironijas ceļā izraisītiem efektiem.
Postmodernisms vēršas pret trim galvenajām Rietumeiropas pārliecībām- antropocentrismu (cilvēka nostādīšanu pasaules centrā), logocentrismu (maksimālu uzticību prātam, tā atzīšana par galveno), skaistumu kā absolūtu ideju (pārliecību, ka mākslā var radīt viennozīmīgu skaistumu).
Savas pastāvēšanas laikā no 1981. līdz 1987. gadam Memfisas grupa paspēja radīt apvērsumu dizaina uztverē, šokēt publiku un iedvesmot jauno paaudzi. Viņu devums ir atsevišķa stāsta vērts, atliek vien nosaukt vārdus: E. Sotsass, M. deLuki, A. Branzī, M. Tūns, Dž. Mariskals, ietekmējušies tādi dizaina spīdekļi kā Rons Arads, Džespers Morisons, Filips Starks.
Nav patiesības, ir tikai interpretācijas – šī Nīčes izteiktā doma lieliski atklāj postmodernisma būtību.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register