-
Prakses darbs mārketingā
Ievads
Katra biznesa mērķis ir peļņa, savukārt mārketings ir radīts tieši tam, lai veiktu visas darbības ar tirgu, kuras vairos uzņēmuma peļņu. Mārketings ir ļoti sens. Tai brīdī, kad cilvēks aptvēra, ka viņam ir trīs liekas bebrādas, bet nav neviena māla poda, kurā šo bebru gaļu pagatavot, viņš arī saprata, ka labi saslavējot savas bebrādas kaimiņu cilts sievietēm, varētu iemainīt pret tām ne tikai māla podu, bet arī kādu kaula adatu ar kuru sašūt atlikušās ādas.
Šodien mārketings savu būtību nav mainījis kopš seniem laikiem, tikai šodien mainījušies elementi, kurus var izmantot mārketingā. Tie ir dažādi reklāmas elementi, kuri izvietoti, lai uzņēmumi gūtu peļņu. Prasmīgi izmantojot mārketinga elementus, peļņu var palielināt līdz pat vairākām reizēm, nekā neizmantojot šos elementus. Un tie uzņēmumi, kuri piestrādās pie labas reklāmas, būs veiksmīgāki, jo ļoti daudz uzņēmumu izmanto līdzīgas, pat vienādas reklamēšanas idejas un veidus, kas rada konkurenci. Tas tomēr ir izdevīgi mums- tiem, kuri pērk uzņēmumu preces/pakalpojumus. Tāpēc tie uzņēmumi, kuri rada dažādas jaunas idejas, netradicionālas pieejas un citus agrāk neredzētus veidus kā reklamēt preci/pakalpojumu, vienmēr būs soli priekšā citiem, jo pircēji vienmēr vēlēsies iepazīt kaut ko nebijušu un tā ir šo uzņēmumu iespēja, priekšrocība, salīdzinot ar citiem uzņēmumiem. Šīs jaunās idejas, kuras tiek prasmīgi izmantotas, uzņēmumiem var atnest lielu peļņu.
Lai noskaidrotu pircēju attieksmi, vēlmes, kopējo skatījumu uz uzņēmumu, tika izmantota klasiskā aptauja. Jautājumi tika uzdoti un rezultāti tika atzīmēti. Pircēju aptaujas anketa netika sniegta pircējiem, jo aptaujas veikšanas laiks palielinātos. Mērķis bija iegūt kvalitatīvus aptaujas rezultātus īsā laikā un ātri apkopot . Veicot aptauju, tika veikti secinājumi, kas norāda uz uzņēmuma darbību, tās attīstību un attīstības iespējām.
Darba mērķis ir veidot un attīstīt tirgus izpētē, pievēršot uzmanību tam, kā organizācijas izmanto un pielieto mārketinga instrumentus, lai nodrošinātu ilgstošu un ienesīgu uzņēmējdarbības izaugsmi.
Darba uzdevumi:
1. izvēlēties prakses uzņēmumu
2. noskaidrot un izprast uzņēmuma darbības principus
3. analizēt uzņēmuma mārketinga vides elementus, novērtējot visus organizācijas mikro un makro vides aspektus.
4. veikt uzņēmuma mārketinga pamatelementu (marketing mix) izpēti.
5. iepazīt un novērtēt uzņēmuma darbu ar klientiem, noteikt šī uzņēmuma klientu servisa priekšrocības un trūkumus, izstrādāt rekomendācijas klientu servisa pilnveidošanai.
6. veikt aptauju- kā klienti ir apmierināti ar uzņēmuma darbību
7. vadoties no aptaujas rezultātiem, izstrādāt priekšlikumus jaunu klientu piesaistīšanas programmai
8. uz mācību periodā iegūto zināšanu pamata analizēt organizācijas aptvertos tirgus segmentus, noteikt kāds tirgus segments nav aizpildīts, izvērtēt iespējas un lietderību darbības paplašināšanai.
9. novērtēt konkurentu darbību un konkurentu cenas.
10. sagatavot prakses atskaiti par veiktajiem prakses uzdevumiem.
1. SIA „DVB” apraksts un darbības principi
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “D&V” ir reģistrēta Latvijas Republikas Komercreģistrā 1992. gada 1. jūnijā ar Nr.0003077141. SIA “D&V” pamatdarbības veids ir mazumtirdzniecība, nekustamo īpašumu attīstība, transporta pakalpojumi. Neto apgrozījums 2006. gadā bija 3,9 miljoni Ls.
…
prakses darbs mārketingā. iekļautas šādas tēmas- mārketinga vides novērtējums, marketing mix elementi, klientu aptaujua un piesaistīšana, tirgu segmenti un to analīze, konkurence. teorija savinota ar praksi.
- Mārketinga aktivitāšu pielietojums: vakar, šodien, rīt
- Prakses darbs mārketingā
- Situācijas analīze mārketinga pētījumos (cases in marketing research)
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga aktivitāšu pielietojums: vakar, šodien, rīt
Research Papers for university5
-
Situācijas analīze mārketinga pētījumos (cases in marketing research)
Research Papers for university11
-
Mārketinga komunikācijas kompleksa efektivitāte
Research Papers for university13
-
Latvijas uzņēmumu "Aldaris", "Cēsu alus" un "Līvu alus" interneta mājas lapu analīze no starptautiskā mārketinga viedokļa
Research Papers for university10
-
Uzņēmuma SIA "Baltic Motors Ltd." mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university21