Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Prasme klausīties kā viena no pedagogu un audzēkņu dialoga sastāvdaļām

     Evaluated!

    Research Papers9 Pedagogy

2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:309861
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Prasme klausīties    4
2.1.  Nerefleksīvā klausīšanās    4
2.2.  Refleksīvā klausīšanās    4
3.  Klausīšanās šķēršļi    6
4.  “Sistēma 15”    10
4.1.  Kā kļūt uzmanīgam?    10
4.2.  Kā atbrīvoties no agresivitātes?    11
4.3.  Kā atbrīvoties no pasivitātes?    11
5.  Klausītāju tipi    11
6.  Kopsavilkums    12
7.  Literatūras saraksts    13
Extract

Šo tēmu es izvēlējos tāpēc, ka man tā likās ļoti interesanta. Kā jau minējis Džons Edeirs, klausīšanās māku mums, diemžēl, neviens nekur nemāca un jāpiekrīt viņam par to, ka klausīšanās būtu apgūstama pirms runas mākas, jo ja mēs prastu ieklausīties tajā, ko otrs cilvēks mums stāsta, tad mēs ikdienā ietaupītu daudz vairāk laika un enerģijas tās informācijas izzināšanai, kuru mēs varam gūt ieklausoties viens otrā.
To pašu mums saka sena tautas paruna : “Runāšana sudrabs, klusēšana zelts”.
Šī paruna mums skaidri pasaka, ka runāt ir jāprot, bet klausīšanās mākai ir vēl lielāka vērtība.
Man šķita, ka tāda lieta kā klausīšanās ir nepelnīti piemirsta, tāpēc es vēlējos, pirmām kārtām, pati priekš sevis izzināt kaut ko sīkāk par šo tēmu.
Materiālu meklēšana man problēmas nesagādāja, drīzāk varētu pat teikt, ka problēma bija tos atlasīt, jo to klāsts ir pietiekoši liels.
Izsmeļoši materiāli bija gan S. Omārovas grāmatā, gan pārējās literatūras sarakstā minētājās grāmatās. Īpaši interesanta man likās S.Derjabo un V. Jasvina grāmata.
Kā jau minēju, pieejamā literatūra par šo tēmu bija pietiekoši, tad es, protams, ierobežotā apjomā dēļ nevarēšu apskatīt visus klausīšanās aspektus, bet es savā referātā pievērsīšos, manuprāt, svarīgākajam. Tam, kas būtu jāzina ikvienam, pirms sākt kaut ko tālāk un dziļāk pētīt par klausīšanos.

Praktiskajam studiju darbam nepieciešamos novērojumus es veicu divās no Rīgas vidusskolām – gan stundu, gan starpbrīžu laikā, arī pagarinātās dienas grupās, novērojot skolēnu un skolotāju saskarsmi. Lielāko uzmanību es pievērsu tiem gadījumiem, kad bija vērojamas grūtības vai kādi šķēršļi sarunas laikā. Lai papildinātu un precizētu iegūtus novērojumus, es arī veicu mutisku aptauju starpgadījumos iesaistītiem skolēniem un skolotājiem. Var teikt, ka man nebija nekādu grūtību praktiskā darba izpildīšanā – vienas dienas laikā es savācu pietiekami daudz informācijas, lai uzrakstītu 3-4 darbus par šo tēmu. Diemžēl, tas tikai vēlreiz liecina par to, ka pedagoģiskajā procesā klausīšanās prasmei netiek pievērsta nepieciešama uzmanība. Grūtības ar klausīšanos ir gan skolēniem, gan skolotājiem. Dienas laikā es arī nepamanīju nevienu skolotāju, kas pats izmantotu kādus refleksīvās klausīšanas paņēmienus, un tikai viena skolotāja mudināja skolēnus tos izmantot savā diskusijā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1182153
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register