Veicot pētījumu, tika veikta literatūras analīze, kuras laikā tika gūtas teorētiskas zināšanas, kas ir cena, par tās veidošanas principiem, faktoriem, kas to ietekmē, kas noderēja izstrādājot pētījuma praktisko daļu.
Tika veikta sekundāro datu savākšana, apkopošana, kas izpaudās kā veikalu tīkla „X” pavadzīmju caurlūkošana, 15 pieprasītāko preču noteikšana, to cenu izrakstīšana pa mēnešiem.
Cenu izmaiņu aprēķināšanā tika izmantotas literatūras analīzē gūtās zināšanas, atrastās formulas. Lai aprēķinātu realizācijas cenas (ar uzcenojumu un PVN), tik izmantota šāda formula –
iepirkuma cena x 1,(uzcenojuma procents) x 1,18 (PVN)= realizācijas cena.
Pēc cenu aprēķināšanas, to izmaiņu aprēķināšanas, tika veikta analīze, salīdzināšana ar vispārējo vidējo cenu kāpumu.
Tālāk tika izveidotas tabulas, lai izanalizētu cenu struktūru pēc uzcenojuma un PVN pierēķināšanas iepirkuma cenām, tas ir, cik lielu daļu latos no realizācijas cenas sastāda uzcenojums, cik lielu PVN un cik lielu iepirkuma cena. …