Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:221799
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kas ir preču zīme?    4
2.  Preču zīme Latvijā    11
3.  Preču zīmes izveidošana    14
4.  Preču zīmes aizsardzība Latvijā    17
  Secinājumi    26
  Izmantotā literatūra    27
Extract

Produkts – viss, ko tirgū piedāvā iegādei, izmantošanai un patēriņam, lai apmierinātu pircēju vajadzības.
Produkts ir gan materiālie objekti, gan pakalpojumi, idejas, uzņēmumi utt.
Produkta īpašības cilvēki uztver ar maņu orgāniem un tās izpaužas dažādos raksturlielumos:
kvalitāte;
nozīmīgas iezīmes;
izskats;
preču vai produktu zīme jeb marka;
iesaiņojums.
Preču marka – produkta vārda (nosaukuma), zīmes (simbola) un tiesību aizsardzības kopa, kas apliecina produkta piederību uzņēmuma (pārdevēja) produktiem un atšķir to no konkurentu produktiem. [3;5]
Produkta zīme ir viens no preces individuālā raksturojuma elementiem. Valstīs ar attīstītu tirgus ekonomiku šim faktoram piešķir ļoti lielu nozīmi.
Produkta vārds ir produkta īpašais nosaukums (izteikts ar vārdu arī saīsinājumu vai skaitli), kuram ir īpašvārda funkcijas.
Produkta zīme ir produkta markas daļas, kas izteikta ar grafisku simbolu (zīmējumu, shematisku attēlu u. tml.).
Tiesību aizsardzība ir produkta markas sastāvdaļa, kas pārdevējam dod īpašas tiesības izmantot produkta vārdu (zīmi).
Tirgus veidošanās vēsturiskajā rītausmā vairākumam produktu nebija markas. Taču drīz pēc tādas radās vajadzība. Mūsdienu attīstītajā tirgū daudz grūtāk atrast preces bez produkta markas, kuras turklāt ir diezgan vienkārši iesaiņotas un lētas. Parasti tās ir pārtikas preces, mājsaimniecības piederumi, farmaceitiskās rūpniecības preces.
Tomēr, kāpēc gan ražotāji un pārdevēji vēlas, lai būtu produkta zīme uz pārdodamajiem produktiem, kaut gan to ieviešana prasa papildus līdzekļus (iesaiņojums, marķēšana, tiesiskie jautājumi u. tml.) un rada zināmu risku gadījumos, kad pircējs palicis neapmierināts?…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register