Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:243566
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  3-4 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    6
2.  Priekšmetiskās vides izveides nosacījumi    9
2.1.  Priekšmetiskās vides būtība un skaidrojums    9
2.2.  Bērna attīstības līmenim atbilstošas vides veidošana    10
2.3.  Vides piemērošana radošajiem darbības veidiem (rotaļām, spēlēm)    11
3.  Teorētiskās nostādnes par matemātisko priekšstatu veidošanu    14
3.1.  Matemātisko priekšstatu raksturojums pirmsskolas izglītības programmā    14
3.2.  Matemātisko priekšstatu veidošanas paņēmieni un līdzekļi    17
3.2.1.  Rotaļas izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā    17
3.2.2.  Darba organizācijas formas matemātisko priekšstatu veidošanā    21
4.  Priekšmetiskās vides praktiskā izpēte matemātisko priekšstatu veidošanā 3-4 gadus veciem bērniem    27
  Secinājumi    34
  Izmantotā literatūra    36
  Pielikums    37
Extract

Izglītība ir nozīmīgs faktors, kas nosaka individuālās dzīves kvalitāti un visas sabiedrības nākotni. Pirmsskolas izglītības kvalitāti kopumā varam aplūkot vairākos virzienos:
kvalitatīvs personāls;
kvalitatīvas programmas;
labi plānota bērncentrēta diena;
profesionalitāte saskarsmē ar vecākiem;
kā arī kvalitatīva vide.
Kvalitāte nozīmē rītdienai sagatavotu bērnu. Lai varētu nodrošināt kvalitatīvu izglītību kopumā, izglītībai jāveido pamatlīmenis, ir jānotiek pārmaiņām, ir jābūt mērķim, uz kuru tiekties katram individuāli un sabiedrībai kopumā. Katrs individuālais mērķis saistāms ar plašāku sabiedrības izaugsmi. Bērna gatavība sekmīgi uzsākt pamatizglītību ir uzskatāma gan par izglītības mērķi, gan arī visas sabiedrības mērķi. [14, 17]
Viens no nozīmīgākajiem pirmsskolas izglītības jau minētajiem kritērijiem ir tieši kvalitatīvas vides radīšana. Nepārtraukti mainīga, uz attīstību virzīta vide.
Vieta, kur bērns veido savas pieredzes, vērtības, prasmes, mācās veidot attieksmi pret pasauli, kur mācās iegūt iemaņas un zināšanas.(..) Vide, kurā bērns mācās un piedalās pats savas personības bagātināšanā. Pedagogs rada apstākļus, respektējot ārējos nosacījumus (fiziskās vides veidošana) un iekšējos (bērna dabas respektēšana), lai palīdzētu bērnam attīstīties. [11, 123-125]
Pedagoģiskajā procesā, kas nodrošina bērnu pilnvērtīgu attīstību, svarīgi ir, lai priekšmetiskā vide pirmsskolā būtu rūpīgi pārdomāta - pedagoģiski un psiholoģiski pamatota. Tās mērķis ir nodrošināt bērna pieredzes veidošanos un pieaugušo pieredzes apgūšanas procesu, tai jāveicina bērna radošo pašdarbību, jārada iespēja bērnam pašam patstāvīgi attīstīt savu prātu un individuālās spējas, pašam meklēt un atrast atbildes uz jautājumiem, izteikt sevi aktīvā darbībā. Priekšmetiskā vide jāpiemēro bērnu vajadzībām un interesēm, tai jābūt „darbīgai”, nodrošinot bērnu darbīgumu, intelektuālo aktivitāti. [2]
Pirmsskolas vecuma bērna prāta attīstība ir nozīmīgākā viņa vispārējās psihiskās attīstības sastāvdaļa, pamats bērna sagatavotībai mācībām skolā un turpmākai dzīvei.(..) Prāta spēju attīstībai ir īpaša nozīme bērna sagatavošanā mācībām skolā. Svarīgi ir ne tikai tas, kādas zināšanas bērns ir apguvis līdz brīdim, kad viņš uzsāk mācīties skolā. Daudz nozīmīgāks ir jautājums, vai bērns ir gatavs uzņemt jaunas zināšanas, vai viņš prot patstāvīgi spriest, fantazēt, izdarīt patstāvīgus secinājumus, veidot sacerējumu, zīmējumu un konstrukciju ieceres. [15, 4]
Tiek uzskatīts, ka vieni no izglītības sistēmas novērtēšanas svarīgākajiem parametriem ir skolēnu sasniegumi matemātikā. [3, 250]
Pieredze rāda, ka bērnu vidējie sasniegumi matemātikā nav augsti, tie ir statistiski nozīmīgi zemāki par vidējiem TIMSS (trešais starptautiskais pētījums matemātikā un dabaszinātnēs) dalībvalstu rezultātiem. Protams, atsevišķi skolēni izceļas (olimpiādēs u.tml.), bet kopējais vidējais rādītājs ir zems. [6]
Matemātikas skolotāju skatījumā vieni no būtiskākiem mācību traucējošiem iemesliem ir skolēnu izteiktā neieinteresētība (~74%), dažādās akadēmiskās spējas (~73%), kā arī vecāku neieinteresētība (~62%). [5, 20]
Autore no iepriekš minētā secina, ka acīmredzot ir nopietnas problēmas matemātikas apguvē jau matemātisko priekšstatu veidošanas sākumposmā (pirmsskolas periodā).
Nevajadzētu censties bērnu no matemātikas pasargāt –lai neklātos tikpat grūti kā vecākiem! – un tāpēc vien viņam mehāniski mācīt skaitļus un matemātiskās pamatdarbības. Bērns tādējādi var mantot bailes no matemātikas. [17, 44]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1124774
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register