Research Papers
Business and Law
Economics
Produkcijas un pakalpojumu cenas noteikšana uzņēmumā. Cen...-
Produkcijas un pakalpojumu cenas noteikšana uzņēmumā. Cenu politika. Produkcijas cenu analīze
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | ANĀLITISKĀ APSKATA DAĻA | 6 |
1.1. | Cenas raksturojums. Cenu funkcijas | 6 |
1.2. | Cenas un to struktūra | 7 |
1.3. | Cenu sistēmas | 7 |
1.4. | Cenu veidošana | 8 |
1.4.1. | Cenu veidošanu ietekmējošie faktori firmā | 8 |
1.4.2. | Faktori, kas ietekmē cenu līmeni | 9 |
1.4.3. | Uzņēmuma cenu veidošanas mērķi | 10 |
1.4.4. | Cenu veidošana, pamatojoties uz izmaksām | 12 |
1.4.5. | Cenu veidošana, orientējoties uz pieprasījumu | 13 |
1.4.6. | Cenu veidošanas metodes | 13 |
1.4.7. | Cenu veidošana, orientējoties uz konkurentiem | 15 |
1.5. | Cenu stratēģijas | 16 |
1.5.1. | Cenu veidošanas stratēģiju tipi un to ekonomiskais raksturojums | 17 |
1.6. | Cenu diferenciācija / diskriminācija | 17 |
1.6.1. | Diferenciācijas virzieni | 18 |
1.6.2. | Atlaižu veidi | 18 |
1.7. | Cenas noteikšana | 20 |
1.8. | Preces dzīves cikls, pieprasījums, piedāvājums un cena | 24 |
1.8.1. | Cenas un pieprasījuma sakarība | 24 |
1.8.2. | Pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars | 26 |
1.9. | Cenu politika | 28 |
1.9.1. | Uzņēmuma cenu politikas virzieni | 29 |
1.9.2. | Par sliktu cenu politiku liecina | 29 |
1.9.3. | Uzņēmuma cenu politikas izvēle un pārdošanas cenu līmeņa noteikšana | 30 |
1.9.4. | Cenu politikas izstrādes pamatelementi un posmi | 31 |
2. | UZŅĒMUMA SIA „INFRA” PRECES CENU NOTEIKŠANA | 32 |
2.1. | Uzņēmuma „Infra” īss raksturojums | 32 |
2.2. | Problēmu formulējums | 32 |
2.2.1. | Cenu notekšana , balstoties uz pašizmaksas kalkulācijas metodi | 34 |
2.2.2. | Cenas noteikšana , balstoties uz pieprasījumu | 35 |
2.3. | Iegūto rezultātu izvērtēšana. Produkcijas cenu analīze | 38 |
NOBEIGUMS | 39 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 42 |
NOBEIGUMS
Uzrakstot kursa darbu uz tēmu „Produkcijas un pakalpojumu cenas noteikšana uzņēmumā. Cenu politika. Produkcijas cenu analīze”, veicot analīzi un izpetot literatūru, iegūvam:
Mārketingā ar jēdzienu “cena” saprot preces vai pakalpojumu vērtību naudas izteiksmē. Cena ir preces vērtības mērs.
Cena bieži vien ir vissvarīgākais elements savienojumā ar mārketinga kompleksajiem pasākumiem, piemēram, kombinējot preces pārdošanas vietu ar reklāmas kampaņu un preces cenas samazināšanu, var panākt lielu pārdošanas apjoma pieaugumu. Protams, ir jāņem vērā uzņēmuma rīcībā esošie finansu līdzekļi un ir jāveic cieša sadarbība starp finansu un mārketinga nodaļām, lai zinātu, kā gūt lielāku peļņu.
Lai noteiktu cenu kādai precei ir jāņem vērā daudzi faktori, nepietiek tikai ar ražošanas izmaksu optimizāciju un darījuma izdevīgumu. Mārketinga speciālistiem ir jāatrod un jāpamato tāda cena, kas dotu vēlamo peļņu. Ja produkta cena būs pārāk augsta, pircējs var izvēlēties konkurentu produkciju, savukārt, ja cena būs zema, tad tā var nenosegt izmaksas.
Cena ir svarīga arī tādēļ, ka patērētājs bieži vien to izmanto kā kvalitātes rādītāju. Nereti augsta cena asociējas ar augstu kvalitāti un otrādi – zema cena ar zemu kvalitāti. Tomēr diezgan bieži, ja patērētājam cena šķiet pārāk augsta, tad tas var atteikties no preces, jo uzskatīs, ka tā nav šādas naudas vērta. Savukārt, ja preces cena šķitīs pārāk zema, pircējs var uzskatīt, ka prece ir mazvērtīga vai nekvalitatīva. Dažādi pircēji var uztvert vienu un to pašu cenu dažādi – atbilstības pakāpe starp cenu un kvalitāti ir nepārtraukts process, kurā tiek iesaistīti tirgus speciālisti. Piemēram, atsevišķi pircēji labprāt pirks kādu noteiktu preci, ja tās cena būs augsta, ar augstāko cenu radot lielāku prestiža vērtību.
Cenas noteikšana ir darbietilpīgs process, tikai retos gadījumos cena tiek noteikta uz ilgu laika periodu, parasti atkarībā no tirgus situācijas, konkurences, pieprasījuma maiņas un citu faktoru ietekmē var pienākties cenu mainīt – vai nu pazemināt vai paaugstināt.
Cenas noteikšana ir viens no svarīgākajiem uzņēmēja lēmumiem. Cena raksturo piedāvātās preces kvalitātes un vērtība līmeni. Tā nevar būt augstāka, nekā to pieļauj tirgus.
No ražotāja viedokļa cena nosaka uzņēmuma ražošanas ekonomiskos rezultātus, ienesīgumu. Nosakot cenu, ražotājs pirmām kārtām balstās uz savām ražošanas izmaksām.
Cenas zemāko robežu parasti nosaka ražošanas izmaksas un peļņas lielums, augstāko robežu konkurence attiecīgajā tirgū.
Pieaugot cenai, samazinās pārdoto preču daudzums. Preces vērtība rodas tās ražošanas procesā.
Cenu veidošana ir jāsaista ar izvirzītajiem uzņēmuma pamatmērķiem.
Jebkuram uzņēmējam ir jāzina, kā mainīsies produkcijas pieprasījums, ja mainīsies tās cena.
Cenas samazināšana palielinās ieņēmumus tikai tajā gadījumā, ja pieprasījums būs elastīgs, t. i., cenas samazinājums palielinās pieprasījumu tādā mērā, ka tiks iegūti papildu ienākumi.
Neelastīga pieprasījuma gadījumā uzņēmuma ieņēmumi samazināsies.
Cenai ir jāsedz visas izmaksas, taču tā nedrīkst pārsniegt pircēja vēlmi un iespējas par to maksāt.
Pieprasījums un piedāvājums ir ekonomiskie faktori, kas ietekmē cenu. Pastāv zināma sakarība starp pieprasījumu, piedāvājumu un cenu. Šī sakarība ir ļoti svarīga mārketinga speciālistiem.
Cenu veidošanas metožu izmantošana cenu noteikšanā:
1. Izmaksas plus peļņa kā procents virs izmaksām
2. Izmaksas plus mērķpeļņa
3. Bezzaudējuma punkta cenas
4. Speciālo cenu veidošanās
5. Proporcionālās cenas
Cenu politika – cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus firma risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.
Darbā otrajā daļā tika izpētīta uzņēmuma SIA „Infra” darbība. Firma trīs gadus atrodas tirgū un darbojas kokizstrādājumu ražošanas un pārdošanas sfērā. Neskatoties uz paaugstinātu elastību, potenciālās iespējas uz izmaņām mazajiem uzņēmumiem nav lielas. Tāpēc, kad uzņēmums, mūsu gadījumā SIA „Infra”, grib ieviest kādu jaunu produktu, tam ļoti piesardzīgi un uzmanīgi jārēķina preces cena. Jo no cenas ir atkarīga gan peļņa, gan ieņēmumi. Produkcijas kvalitātes uzlabošana izraisīja cenas paaugstināšanu un pozitīvo reākciju gan pircēju vidū,gan peļņas izmaiņā.
…
Kursa darbs Tirgzinībās.Cenas raksturojums, funkcijas, struktūra, cenu sistēmas, cenu veidošana, stratēģijas, stratēģiju tipi un raksturojums, cenu diferenciācija/diskriminācija, diferenciācijas virzieni, atlaižu veidi, cenas noteikšana;preces dzīves cikls, pieprāsījums, piedāvājums un cena;cenas un pieprāsījuma sakarība; pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars; cenu politika; cenu politikas izstrādes pamatelementi un posmi; uzņēmuma preces cenu noteikšana...
- Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā
- Kosmētisko pakalpojumu mārketings
- Produkcijas un pakalpojumu cenas noteikšana uzņēmumā. Cenu politika. Produkcijas cenu analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Cenu noteikšana un tās īpatnības mazajā biznesā
Research Papers for university7
-
AS "Hansabanka" darbības un pakalpojumu raksturojums
Research Papers for university15
-
Produktu (pakalpojumu) cenas noteikšanas metodes
Research Papers for university17
-
Uzņēmuma sporta pakalpojumu mārketings
Research Papers for university5
-
Pakalpojumu sniegšanas organizēšanas projekts
Research Papers for university28