Galvenie produtu raksturlielumi:
1.Pārbaudāmība rāda, kādā mērā pircējs var produktu tirgū pārbaidīt (produktu var parbaudīt to nenopērkot, vai nu izdarot ierobežotu pirkumu skaitu. Pārbaudes formas mazina pircēja riska pakāpi.
2.Novērojamība rāda, kādā mērā preci var novērot pirms pirkšanas. Pircēji atrāk pierod pie produktiem, kurus biežāk publiski apspriež.
3.Efekta ātrums rāda, cik ātri pircējs apzinās labumu, ko gūst produktu lietojot.
4.Vienkāršība nozīmē, cik ērti un viegli pircējam produkts ir izmantojams.
5.Salīdzināmās priekšrocības rāda, ar ko attiecīgs produkts izceļas salīdzinājumā ar citiem savas klases sortimenta “līdzbiedriem”.
6.Simboliskums rāda pircēju attieksmi pret konkrētu produkta marku.
Pašā vispārīgākajā veidā visi produkti iedalāmi:
Patēriņa preces;
Ražošanas līdzekļi;
Pakalpojumi.
Ražošanas līdzekļu klasifikācijā ievēroti šādi kritēriji: mārketinga stratēģija, līdzdalība ražošanas procesā un produkta relatīvā vērtība.
Produkta kvalitāte ir produkta spēja veikt savas patēriņa funkcijas. Kvalitāti raksturo ilgmūžība, drošums un precizitāte, lietošanas vienkāršība, ātrums u.c.
Produkta marka ir produkta vārda (nosaukuma), zīmes (simbola) un tiesību aizsardzības kopa, kas apliecina produkta piederību uzņēmuma (pārdevēja) produktiem un atšķir to no konkurentu produktiem.…