Sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesa no ražotāja līdz patērētājam.
Starpnieki palīdz ievērojami samazināt izdevumus mārketingam, tajā skaitā arī preču pārvietošanai un sadalei mazumtirdzniecībā. Visi dalībnieki jebkurā sadales kanālā veic vairākas funkcijas – pētniecības darbs, preču virzīšana tirgū, kontaktu dibināšana, preču pielāgošana, pārrunu organizēšana, preču fiziska pārvietošana, finansēšana, riska uzņemšanās.
Sadales kanāla līmenis ir ikviens jebkura veida starpnieks, kas izpilda jebkuru darbu preču kustībā, kā arī tās īpašuma tiesību nodošanu galējam patērētājam.
Kanāla lielums atkarīgs no tajā esošajiem starpposmu līmeņiem:
Nulles līmeņa kanālu veido ražotājs, kas realizē preces tieši patērētājam (tirdzniecība iznēsājot, sūtījumu tirdzniecība, tirdzniecība ražotājam piederošos veikalos);
Vienlīmeņa kanāls sastāv no viena starpnieka. Patērētāju tirgū šāds starpnieks ir tas tirgotājs, kas pārdod preces mazumtirdzniecībā;
Divlīmeņu kanālā ir divi starpnieki. Patērētāju tirgos par tādiem starpniekiem kļūst vairum- un mazumtirgotājs;
Trīslīmeņu kanāls sastāv no trim starpniekiem. Vairum- un mazumtirgotājiem pievienojas sīkie vairumtirgotāji, kas pērk preces pie lielajiem vairumtirgotājiem un pārdod tās tālāk nelieliem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, ko lielie vairumtirgotāji parasti neapkalpo.…