Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,99
You save:
0,75 (15%)
Discounted price*:
4,24
Purchase
Add to Wish List
ID number:850293
Evaluation:
Published: 22.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Teorētiskā daļa    5
1.  Jauniešu profesionālās pašnoteikšanās teorētiskie aspekti    5
1.1.  Galvenās kļūdas un grūtības, ar ko sastopas jaunieši, risinot jautājumu par profesijas izvēli    6
1.2.  Interešu un slieksmju nozīme profesijas izvēlē    8
1.3.  Spējas un profesionālās darbības sasniegumi    9
1.4.  Individuāli psihofizioloģisko īpatnību ievērošana profesijas izvēlē    10
2.  Psihodiagnostiskais aspekts profesionālās orientācijas darbā    12
  Empīriskā daļa    12
3.  Profesionālās orientācijas darba organizācija, metodiku un grupas raksturojums    13
3.1.  Profesionālās orientācijas nodarbību plānu kopsavilkums    13
3.2.  Praktisko pētījuma metodiku un grupas raksturojums    15
3.3.  Individuālās konsultācijas struktūra    17
4.  Psihodiagnostiskās izpētes rezultāti un analīze    19
  Secinājumi    21
  Izmantotās literatūras saraksts    23
Extract

Jauniešu profesionālās pašnoteikšanās teorētiskie aspekti

Kas tas ir profesija, specialitāte? “Profesija – cilvēka darba veids, kura robežas nosaka darba dalīšana un kuram nepieciešamas indivīda speciālas zināšanas un pieredze. Specialitāte – garīgo un fizisko spēku pielietošanas joma kādas profesijas ietvaros” (N. Ševandrins, 2003).
“Specialitāte ir jāapgūst, bet, lai to apgūtu, - jāmācās. Kad cilvēks ieguvis specialitāti, t.i., apguvis visas atbilstošās zināšanas un iemaņas, saka: viņa specialitāte ir… Profesija – tā ir radniecisku specialitāšu grupa. Tā, piemēram, nav skolotāja vispār, bet ir matemātikas skolotājs, vēstures skolotājs utt. Visas šīs specialitātes teorētiski apvienojas grupā, ko sauc par “pedagoga profesiju”. (J. Klimovs, 1975).
Tātad, stingri ņemot, izvēlās nevis profesiju, bet specialitāti, apgūst nevis profesiju, bet specialitāti. Taču ikdienā cieši iesakņojušies tādi vārdu savienojumi kā, piemēram “profesijas izvēle”. Turpmāk, šajā darbā bieži tiks lietots vārds “profesija”, apzīmējot ar to specialitāti (izņemot īpašus skaidrojumu gadījumus).

Profesijas izvēle ir viens no būtiskākajiem dzīves lēmumiem. No tā, cik pareizi izraudzīts dzīves ceļš, atkarīga katra cilvēka sabiedriskā vērtība, viņa vieta cilvēku vidū, apmierinātība ar darbu, fiziskā un psihiskā veselība, prieks un laime.
Pēc I. Kona (1989) domām, jautājumi “kas es gribu būt?” (profesionālā pašnoteikšanās) un “kāds es gribu būt?” (morālā pašnoteikšanās) sākumā pēc savas būtības neatšķiras, jo dzīves plāna radīšanas un savas identitātes meklējumu kontekstā jauniešu uzskati par nākotnes profesiju un esamību ir diezgan izplūduši un neskaidri. Tomēr pakāpeniski sākot apzināties sevi, savas spējas, vēlmes un intereses, jauniešos rodas konkrētas atbildes uz iepriekš uzdotajiem jautājumiem.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Profesionālā orientācija un konsultācija”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/850293

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register