Visi uzņēmumu vadītāji domā par to, lai viņiem būtu vislabākie darbinieki - patstāvīgi, kompetenti, ar augstu atbildības sajūtu un daudzām citām lietderīgām īpašībām. Bet, lai tādus darbiniekus dabūtu ir jāveic ļoti liels darbs. Nav noteiktu likumu vai priekšnosacījumu kādam ir jābūt ideālam darbiniekam, jo katram vadītājam ir savi priekšstati un prasības attiecībā uz profesionālo darbinieku. Uzņēmuma peļņa, pašu darbinieku labklājība ir atkarīga vienīgi no viņu darba ražīguma. Tas nozīmē, ka vadībai ir jānodrošina darbinieku tālāka izglītošana, pilnveidošana. Ja būs šī savstarpējā sapratne starp darbinieku un darba devēju, tad tas noteikti sekmēs uzņēmuma attīstību un līdz ar to paaugstināsies ekonomiskie un sociālie rādītāji valstī.
Šobrīd, kad jostas jāsavelk aizvien ciešāk, apmācību budžets ir viena no potenciālajām izmaksu samazināšanas pozīcijām. Tomēr liela daļa vadītāju apzinās apmācību nozīmi darbinieku lojalitātes saglabāšanā un nevēlas riskēt. Domāju, ka krīzes periods ir īstais brīdis izvērtēt apmācību politiku uzņēmumos, lai tā no lojalitātes instrumenta kļūtu par biznesa izaugsmes veicinātāju.
Rakstot šo darbu ir izmantotas vairākas grāmatas, apskatīti dažādi viedokļi un pievienots arī personiskais viedoklis. Šajā darbā izvēlējos pētījuma tematu: profesionālās izaugsmes iespējas uzņēmumā vadītāju un darbinieku priekšstatos.
HIPOTĒZE: vadītāji domā, ka lai profesionāli izaugt uzņēmumā ir vajadzīgs brīvas laiks un finanses; darbinieki domā, ka lai profesionāli izaugt uzņēmumā ir vajadzīga motivācija;
PĒTĪJUMA PRIEKŠMETS: vadītāju un darbinieku priekšstati par profesionālo izaugsmi uzņēmumā;
METODES: Klientu anketēšana, iesaistīta novērošana, intervijas;
PĒTĪJUMA OBJEKTS: Uzņēmumu vadītāji – 40 cilvēki; uzņēmumu darbinieki – 40 cilvēki;
DARBA MĒRĶIS: izpētīt, kādi priekšstati par profesionālas izaugsmes iespējām ir vadītājiem un darbiniekiem;
UZDEVUMI: noskaidrot, kādi priekšstati par profesionālo izaugsmi ir darbiniekiem un vadītājiem un salīdzināt tos. Literatūras analizēšana, anketas sastādīšana, metodikas izstrādāšana, respondentu atlase. Kā arī rezultātu apstrāde, analīze, interpretācija.…