Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:337985
 
Evaluation:
Published: 27.12.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  ”ES” – TĒLA VEIDOŠANĀS    3
1.1.  KAS IR “ES” TĒLS?    3
1.2.  ”ES” TĒLS UN PERSONĪBAS PAŠVĒRTĒJUMS    5
1.3.  PERSONĪBAS PAŠVĒRTĒJUMS UN PAŠCIEŅA    6
1.4.  ”ES” TĒLA ATTĪSTĪBA    7
2.  BĒRNA PSIHOLOĢISKĀ DZIMŠANA ILGST TRĪS GADUS    9
2.1.  JAUNDZIMUŠAJAM VĒL NAV SAVA “ES”    9
2.1.1.  Jaundzimušā psihiskais stāvoklis    9
2.1.2.  ”Es” un patība    9
2.2.  ”ES” RODAS, KAD BĒRNS PIEĶERAS SAVAM KOPĒJAM    11
2.2.1.  ”Es” esmu    11
2.2.2.  Kāds es esmu?    14
2.3.  ATBRĪVOŠANĀS NO SIMBIOZES RĀDA CEĻU UZ “ES” ATTĪSTĪBU    14
2.3.1.  Diferencēšanās un fiziskā “es” veidošanās    14
2.3.2.  Vingrināšanās posms    15
2.4.  ”ES” DZIMŠANA KULMINĒJAS, IEGŪSTOT SAVU ATSEVIŠĶO “ES”    16
2.4.1.  Atkārtotas tuvināšanās posms    16
2.4.2.  Individualizācijas nostiprināšanās posms    16
3.  ”ES” ATTĪSTĀS VISU DZĪVI    19
3.1.  IZPRATNE PAR MORĀLI RODAS EDIPĀLAJĀ POSMĀ    19
3.1.1.  Bērna edipālā traģēdija    19
3.2.  PATĪBA NOSTIPRINĀS LATENTAJĀ VECUMĀ    20
3.3.  JAUNĪBA IR DZĪVES OTRĀ IESPĒJA    21
3.3.1.  Jaunības sākums    21
3.3.2.  ”Es” attīstība jaunībā    22
3.4.  BRIEDUMA GADOS “ES” NEPĀRTRAUKTI ATTĪSTĀS    25
3.4.1.  Pieaugšana: savas dzīves sākšana    25
3.4.2.  Pussmūžs: dzīvei ir robežas    26
3.4.3.  Vecums un iekšējās viengabalainības sasniegšana    27
4.  NOBEIGUMS    29
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    31
Extract

Katrs cilvēks cenšas noskaidrot sava Es attiecības starp “kāds es esmu” un “kāds es gribētu būt”. Tie ir divi pašapziņas līmeņi, pirmo no tiem psiholoģijā sauc par Es – koncepciju, otro – par reālo Es. Priecājas, cieš, iedvesmojas, mīl vai nīst nevis Es – koncepcija, bet reālais Es. No šāda viedokļa Es – koncepcija nav nekas cits, kā priekšstats par Es, kurš var būt patiess vai nepatiess, tas var sākt dialogu vai konfliktu ar reālo Es.
Es – koncepcija – tā ir stingra struktūra, kura ir daļēji apzināta, bet daļēji pastāv neapinātā formā. Piemēram, ja cilvēks, saskaņā ar savu Es – koncepciju apinās sevi kā “nesaudzīgu un stipru”, tad viņam ir grūti paust augstsirdību un mīlestību.
Līdz ar to pašaudzināšanas psiholoģiskā pamatmehānisma būtība ir tā, lai pārvarētu Es – koncepcijas un reālā Es nesaskaņotību sevī – mainot savu dzīvesveidu tiekties pēc apzinātām Es – koncepcijas izmaiņām.
Ņemot vērā to, ka apzināšanās procesa pamatā ir cilvēka tīšas darbības un pārdzīvojumi, pašaudzināšana ir jāorganizē. Tam nepieciešams, lai cilvēks apinātos pašizziņas un pašattīstības procesu nepieciešamību, lai viņam rastos vajadzība, bet pēc tam – paradums.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1187104
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register