Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:999407
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Psiholoģiskas ietekmēšanas līdzekļi    4
2.1.  Kritika    5
2.2.  Uzslava    7
2.3.  Uzslavas un kritikas kopsakars    9
3.  Kopsavilkums    11
4.  Literatūras saraksts    12
Extract

Efektīvam mācīšanas un audzināšanas procesam nepieciešama pedagoga iedarbība uz skolēna personību, kura izpaužas pareizi pielietotu psiholoģisko ietekmēšanas līdzekļu pielietošana. Tie tiek izteikti - Kritikā un uzslavā.
Kā atzīs 20.gs. zinātnieki "personība ir centrālā problēma", jo personība attīstās mācīšanas un audzināšanas gaitā. Lai labāk spētu iedarboties uz skolēnu, tas ir jāiepazīst. Jāzina viņa raksturīgākās īpašības, iespējamās reakcijas konkrētās situācijās, psihisko procesu (uztvere, atmiņa, emocijas un domāšana) attīstība un īpatnības, pašvērtējums, kā arī paša pedagoga rakstura iezīmes. Psiholoģiskie ietekmēšanas līdzekli ir jāpiemēro vecumposma īpatnībām. Līdzekļu mērķis ir stimulēt skolēnu izziņu, aktīvu darbu mācībās, veidot pasaules uztveri un velmi kļūt labākam, zinošākam. Tos var izmantot tad, kad ir noskaidroti skolēna uzvedības mērķi. Pedagogi cenšas mainīt skolēna uzvedību, bet ne savu. Sakarā ar šo R.Dreikurs (1972.g.) rakstīja: "Ja tad, kad jūtaties vājš uz bezcerīgs, jo neviens skolēns neuzvedas labi, jūs vairs nedomājat par to, kas skolēnam būtu jādara, bet sākat domāt par to, kas jādara jums, durvis plaši atveras. Pēkšņi jūs aptverat, ka jums ir spēks, par kādu agrāk neesat sapņojis. Tad jūs varat izmantot skolēnu iedrošināšanu, pārliecināšanu, loģiskus secinājumus - visus paņēmienus, kas viņiem var palīdzēt mainīties, ja vien jūs maināties pats." (Balsons M. l 998.81.). Tātad svarīgi nerīkoties pirmo impulsu vadītiem, bet pretēji tam, ko nojums vēlas sagaidīt skolēni.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1203737
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register