Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:924558
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.06.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.1.  Labvēlīgi noskaņota auditorija    5
1.2.  Nelabvēlīgi noskaņota auditorija    5
2.  Pārliecināšana kā ietekmes forma    6
2.1.  Pārliecināšanas process    6
2.2.  SCORE modelis    7
3.  Efektīvas prezentācijas metodika    8
3.1.  Prezentācijas plānošana    8
3.2.  Prezentācijas struktūra    9
3.3.  Uzskates materiālu sagatavošanas metodika    10
3.4.  Uztraukums    11
3.5.  Veiksmīgas runas izpildījums    11
3.6.  Ieteikumi jautājumu atbildēšanai    12
Extract

Retorika ir mācība par pārliecināšanu, par runas formu iedarbīgumu uz auditoriju, ņemot vērā šīs auditorijas specifiku. Retorika kā mācība attiecas uz saziņas jeb komunikācijas jomu.
Vienā tās pusē ir proponents – cilvēks, kurš izsaka kādu apgalvojumu, bet otrajā – oponents, kurš uzklausa un izteikto domu pieņem, nepieņem vai arī šaubās par tās pilnīgu patiesumu. Gan vienu, gan otru saziņas pusi raksturo katram indivīdam piemītošas kon­krētas zināšanas, viņa vajadzības, kā arī personiskā emocionālā pieredze un dzīves vērtību kopums.
Oratora loma prasa ievērot pirmo svarīgāko efektīvas saziņas pamatprincipu: otrs ir citādāks, – viņš var nesaprast, viņam, ir sava, atšķirīga, pieredze, viņa sajūtas var būt ļoti individuālas un subjek­tīvas, viņam ir savs, personisks priekšstats par morāli, reliģiju, skaisto un neglīto, politiski pareizo un nepareizo.
Laba saprašanās nav iepriekš gatava dota, to rada un attīsta jau ar saziņas procesa pirmo teikumu. Otrs cilvēks ir citādāks – šis vienkāršais, bet ikdienā bieži pārkāptais princips ir viens no ora­tora darbības stūrakmeņiem, veidojot attiecības ar auditoriju. Šīm attiecībām ir jābūt orientētam gan uz zināšanām, gan arī uz savstarpējās sapratnes palielināšanu. Viena no lektoru tradicionālajām pamat kļūdām ir viņu rūpes tikai par pub­likas informēšanu (zināšanu palielināšana), novārtā atstājot savstarpējās saprat­nes veidošanas darbu. Labs orators nav tas, kurš tikai pareizi nolasa rūpīgi sa­gatavotu runu. Labs orators vada auditoriju. Viņš uzmanīgi vēro klausītāju reakciju, cenšas pamanīt viņu ieinteresētību vai šaubas par kādu apgalvojumu, novērtē spēju sekot līdzi, nogurumu. Saņēmis šādu atgriezenisko saiti par klau­sītāju reakciju, viņš var koriģēt savu darbību: sniegt papildus paskaidrojumus vai, tieši otrādi, redzot klausītāju intereses trūkumu – pievērsties citam jautājumam, izstāstīt kādu spilgtu piemēru, vai arī likt klausītājiem pārdomāt atbildi uz kādu jautājumu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register