Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:717398
 
Evaluation:
Published: 23.09.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
  Valsts pārvaldei jādarbojas ievērojot noteiktus principus. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu šie principi ir    4
1.  pUBLISKO TIESĪBU LĪGUMU VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS    5
2.  pUBLISKO TIESĪBU LĪGUMU VEIDI    7
2.1.  Sadarbības līgums    7
2.2.  Administratīvais līgums    8
2.3.  Deleģēšanas līgums    11
2.4.  Līdzdarbības līgums    13
2.5.  Citi publiskie līgumi    13
3.  publisko tiesību līgumu slēgšanas kārtība    15
  Secinājumi    17
  izmantoto avotu un literatūras saraksts    18
Extract

Publisko tiesību līgums ir vērsts uz administratīvi tiesisko attiecību nodibināšanu, grozīšanu vai izbeigšanu. Publisko tiesību līgumu slēdz, lai saskaņotu publiskā tiesību subjekta līdzīgās vai atšķirīgās intereses ar citu publisko tiesību subjektu vai privātpersonu, pārliktu pienākumus, konstatētu tiesisko stāvokli, izbeigtu domstarpības.
Publisko tiesību līgumu no privāto tiesību līguma norobežo pēc līguma priekšmeta un konkrēto tiesisko attiecību, kas ar līgumu tiek nodibinātas, grozītas vai izbeigtas, juridiskās dabas. Ja līguma saturu noteic publiskās tiesības, līgums ir publisko tiesību līgums. Līguma dalībnieku priekšstatiem par līguma veidu pamatā nav nozīmes. Tikai izņēmuma gadījumos līguma dalībnieku griba ir noteicoša, ja iestādes izvēles brīvība, kādu tiesisko dabu savai darbībai piešķirt, ir ierobežota. Publisko tiesību līguma norobežošana no privāttiesiska līguma ir īpaši sarežģīta tad, ja līgumā atrodami gan publiski tiesiskie, gan privāttiesiskie elementi.
Publiskos līgumus vispārīgi var iedalīt koordinācijas un subordinācijas publisko tiesību līgumos. Koordinatīvo un subordinatīvo publisko līgumu iedalījums saistās ar līgumslēdzēju pušu savstarpējām attiecībām.
Koordinatīvie līgumi ir publiskie līgumi, kas tiek slēgti starp vienāda līmeņa subjektiem, visbiežāk starp dažādām pārvaldes institūcijām. Tātad, koordinatīvos līgumus raksturo pušu līdzvērtīgais stāvoklis, proti, horizontālās attiecības. Parasti koordinatīvie līgumi tiek slēgti gadījumos, kuru atrisināšana nav iespējama ar valsts iestādes vienpusīgu gribas izpaudumu, respektīvi, ar administratīvā akta izdošanu, piemēram, vienošanās starp valsts iestādi un arodbiedrību par kādas administratīvās funkcijas pārņemšanu; līgums starp divām pašvaldībām par robežupes apsaimniekošanu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register