Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:371174
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.07.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 42 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Būtiskākas pusaudžu perioda psihiskās attīstības pazīmes    4
  Pusaudzis skolā    7
  Kognitīvā attīstība    7
  Atmiņa    8
  Domāšana    8
  īpašo spēju veidošanās    8
  Skolēnu savstarpējās attiecības    8
  Attiecības ar skolotājiem    9
  Pusaudzis ģimenē    12
  Jaunieši    14
  ES attīstība jauniešiem    14
  Jauniešu kognitivas attīstības raksturojums    16
  Jauniešu emocijas un jūtas    18
  Jauniešu saskarsmes raksturojums    19
  Kopsavilkums    20
  Skaidrojoša vārdnīca    22
  Izmantotā literatūra    23
Extract

Kopsavilkums
1. Būtiskākās pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības ir fizioloģiskās izmaiņas, kuras ietekmē arī psihiskās izpausmes — dzimumhormonu daudzums asinīs, seksuālās nobriešanas pazīmes, ārējā izskata izmaiņas. Izmaiņas uzvedībā - emancipācijas tieksmes, opozīcija pieaugušajiem, negatīvisms, "morālais relatīvisms", autoritāšu maiņa no pieaugušajiem uz vienaudžiem, pašapliecināšanās vajadzības, pretenziju līmeņa paaugstināšanas, infantilisms un emocionālas kompensācijas reakcijas.
2. Fizioloģiskajā attīstībā raksturīgi, ka organisma dažādas funkcionālās sistēmas attīstās nevienmērīgi, fizioloģiskā attīstība apsteidz sociālā brieduma attīstību.
3. Pusaudža darbību skolā raksturo mācības un saskarsme ar vienaudžiem un skolotājiem.
4. Jaunveidojumi kognitīvajā attīstībā - abstraktās domāšanas izveidošanās, loģisko domāšanas operāciju nozīmes pieaugums iegaumēšanā un reproducēšanā, pašvērtējuma kā darbības motivācijas nozīmes pieaugums, vairāk patīk izvirzīt savas hipotēzes nekā atkārtot etalonus.
5. Vienaudžu grupa kļūst par pusaudža personības attīstības, mācību darba, pašvērtējuma korekcijas galveno avotu.
6. Pusaudžu problemātiskas uzvedības iemesls ir zems pašvērtējums, ko pusaudži kompensē ar izaicinošu, uzmanību piesaistošu uzvedību. Domas par sevi nosaka pusaudža saskarsmes stilu.
7. Pieaugušo tradicionālās kļūdas attiecībās ar pusaudžiem ir nepareizas taktikas izvēle — vai nu galējs autoritārisms, vai liberālisms (pieļāvīgums).
8. Pusaudža attiecības ar pieaugušajiem saasinātas tajos gadījumos, kad pieļautas kādas kļūdas attiecībās ar bērnu iepriekšējos attīstības periodos - vai nu pārāk sīkumaina aizbildniecība un kontrole, vai vienaldzība un brutalitāte.
9. Pusaudža vecumā izpaužas cilvēka identitāte vai tās meklējumi, sociālās lomas meklējumi un tās atrašana vai neatrašana.

1. Jauniešu vecumā būtiskais psihes, personības attīstības procesos ir ES attīstība, identitātes meklēšana, sociālās lomas, profesionālās piemērotības meklēšana, visu intelektuālo
procesu lielāka intelektualizacija, teorētiskas, abstraktas domāšanas nostiprināšanās, intimitātes pieaugums attiecībās ar vienaudžiem, bet lielāka individualizācija, pragmatisms attiecībās ar pieaugušajiem.
2. Emocionālā stabilitāte lielāka nekā pusaudžu vecumā.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1324518
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register