-
Raiņa sevis meklējumi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Jānis Pliekšāns | 6 |
1.1. | Politiskā darbība | 7 |
1.2. | Jāņa Pliekšāna pseidonīma rašanās | 8 |
2. | Raiņa uzdrīkstēšanās | 10 |
2.1. | Aspazijas pamudinājumi Rainim | 10 |
2.2. | Raiņa dzejolis ‘‘Teika’’ | 13 |
2.3. | Raiņa izmisums | 15 |
3. | Raiņa vēlme rakstīt | 18 |
3.1. | Jauna gadusimteņa nakts domas | 19 |
3.2. | Rainis turpina rakstīt lugu | 20 |
4. | Raiņa sevis apzināšanās un pievēršanās rakstniecībai | 23 |
5. | Aptauja | 27 |
Nobeigums | 33 | |
Izmantotie informācijas avoti | 34 | |
Pielikumi | 35 |
Nobeigums
Šajā darbā tika pētīta Jāņa Pliekšāna jeb Raiņa personība, viņa pievēršanās rakstniecībai. Rainis ļoti vēlējās pievērsties politikai, viņš bija jurists un jau studiju gados aizrāvās ar rakstniecību. Pateicoties Aspazijai, viņš sāka vairāk pievērsties dzejai. Turpināja tulkot, bet paralēli arī strādāja pie dzejoļu krājumiem, lugām. Aspazija deva viņam cerības un ticību, ka viņš būs izcils dzejnieks.
Autores prāt, hipotēze tika pierādīta, jo, ja nebūtu bijis Aspazijas, kas iedrošinātu Raini rakstīt, nebūtu arī tāda izcila rakstnieka un dzejnieka, kāds bija vajadzīgs tieši tajos laikos, kad Latvijai bija visgrūtāk. Iespējams, ja Rainis būtu turpinājis strādāt politiskajā darbībā, tad latviešu tautai būtu izcils politiskais censonis. Rainis ar saviem darbiem spēja iedrošināt ikvienu, un arī cilvēki, kas ticēja Raiņa spējām, deva tam vēl lielāku iedvesmu un ticību sev.
Secinājumi:
1. Gūstot kādu iedvesmu un pamudinājumu, cilvēks ir gatavs paveikt neiedomājamas
lietas, tieši tas notika ar Raini. Viņa pamudināja to rakstīt, lai varētu ar viņu lepoties.
2. No jurista par rakstnieku kļūt nav viegli, ar sievas un draugu atbalstu viņam
izdevās kļūt par izcilu dzejnieku, viņš radīja nepārspējamus darbus.
3. Talants, kas tiek dots cilvēkiem, ir neapverams, tikai retais to spēj ieraudzīt bez
citu iejaukšanās, talantu nedrīkst izniekot, tas ir jāpilnveido. Ja Aspazija nebūtu iedrošinājusi Raini rakstīt, tad, iespējams, latviešu tautai nebūtu tādu dzejoļu, kas savu aktualitāti būtu zaudējuši mūsdienās. Kad Rainis un Aspazija nebija blakus, tad Aspazija caur vēstuļu starpniecību bija tā, kas Raini centās iedrošināt rakstīt.
…
Secinājumi: 1. Gūstot kādu iedvesmu un pamudinājumu, cilvēks ir gatavs paveikt neiedomājamas lietas, tieši tas notika ar Raini. Viņa pamudināja to rakstīt, lai varētu ar viņu lepoties. 2. No jurista par rakstnieku kļūt nav viegli, ar sievas un draugu atbalstu viņam izdevās kļūt par izcilu dzejnieku, viņš radīja nepārspējamus darbus. 3. Talants, kas tiek dots cilvēkiem, ir neapverams, tikai retais to spēj ieraudzīt bez citu iejaukšanās, talantu nedrīkst izniekot, tas ir jāpilnveido. Ja Aspazija nebūtu iedrošinājusi Raini rakstīt, tad, iespējams, latviešu tautai nebūtu tādu dzejoļu, kas savu aktualitāti būtu zaudējuši mūsdienās. Kad Rainis un Aspazija nebija blakus, tad Aspazija caur vēstuļu starpniecību bija tā, kas Raini centās iedrošināt rakstīt. 4. Sapratis, ka cilvēki viņu mīl un dievina, Rainis turpina rakstīt, viņam rodas vairāki darbi, viņa lugas, piedzīvo nepieredzēti lielu atsaucību un sajūsmu no apmeklētājiem, tas iedrošina rakstnieku paveikt vēl vairāk nekā cerēts. 5. Darba gaitā tiks veikta aptauja jauniešu vidū, ar kuras palīdzību tiks pārbaudīts cik daudz jaunieši zina par Raini.
- Aspazijas lugas "Torņa cēlējs" un Raiņa traģēdijas "Jāzeps un viņa brāļi" salīdzinājums
- Raiņa biogrāfija
- Raiņa sevis meklējumi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Raiņa biogrāfija
Research Papers for secondary school16
-
Aspazijas lugas "Torņa cēlējs" un Raiņa traģēdijas "Jāzeps un viņa brāļi" salīdzinājums
Research Papers for secondary school5
Evaluated! -
Raiņa aforismi
Research Papers for secondary school9
-
Mīlas un naida, piedošanas un atriebes tēma Raiņa dzīvē un darbos
Research Papers for secondary school12
-
Simbolisms Raiņa lugā "Uguns un nakts"
Research Papers for secondary school13