Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:426157
 
Evaluation:
Published: 03.12.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Telpisko priekšstatu traucējumu apskats pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā    13
1.2.  Optiskās uztveres īpatnības skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem    13
2.  Telpisko traucējumu izpausme rakstu runā garīgās attīstības traucējumu gadījumos    23
2.2.1.  Teksta noraksti    23
2.2.2.  Diktāti    25
2.3.  Lasīšanas kļūdas skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem    27
3.  Logopēdiskā darba metodiskie ieteikumi telpisko priekšstatu traucējumu korekcijā ārpusrunas darbībā un rakstu runas pilnveidošanā garīgās attīstības traucējumu gadījumos    31
  Secinājumi    44
  Literatūras saraksts    46
Extract

Strādājot ar speciālās skolas skolēniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, nākas secināt, ka šiem skolēniem ir grūtības apgūt lasīšanas un rakstīšanas iemaņas.
Ilgo gadu pieredze rāda, ka ir vairāki faktori, kas negatīvi ietekmē šo iemaņu veidošanos:
Garīgās attīstības traucējumu psihofizioloģiskās īpatnības, kas saistītas ar neatgriezeniskām izmaiņām galvas smadzeņu darbībā;
Domāšanas un atmiņas procesu īpatnības;
Vizuālās uztveres un telpisko priekšstatu traucējumi;
Lielās un sīkās motorikas darbības traucējumi.
Darbā, kura tēma ir „ Rakstu runas veidošanas īpatnības speciālo skolu jaunāko klašu skolēniem telpisko priekšstatu traucējumu gadījumos””, autore mēģinās rast atbildi uz to, kas ietekmē un kā optimālāk varētu veikt korekcijas darbu, lai speciālās skolas skolēns varētu labāk apgūt gan lasīšanas, gan rakstīšanas iemaņas.
Eksperimentā tika iesaistīti 30 skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem no 4.-5. klasei. Lai noskaidrotu, kādas ir skolēnu galvenās rakstu darbu kļūdas, skolēniem tika piedāvāts veikt norakstus no attiecīgās klases lasīšanas grāmatām, tika rakstīti diktāti.
Abos rakstu darbu veidos vērojami šādi traucējumi:
* svītrojumi, burti tiek pārvilkti vairākām līnijām,
* nesamērīgas burtu proporcijas ( lielie- mazie burti vienādos augstumos)
* rokraksti – neglīti, burti, vai nu sīki, saraustīti, vai nu lieli, nesamērīgi.
* neiekļaujas lineatūrā.
* nepareizi burtu grafiskie attēlojumi- kļūdas gan burtu elementu skaita ziņā, gan burtu elementu novietojuma ziņā;
* daudz analīzes/ sintēzes kļūdas, agramatiskās kļūdas, akustiskās kļūdas.

Analīzes rezultāti liek secināt, ka skolēnu rakstības problēmā liela loma ir traucējumiem skolēnu vizuālajā uztverē un telpisko priekšstatu mazattīstībā.
No pārbaudē iesaistītajiem skolēniem savam turpmākajam logopēdiskā darba apmācošajam pētījumam izvēlējos 7 skolēnus, kuru darbos visspilgtāk parādās rakstu runas kļūdas, kas saistītas ar telpisko priekšstatu un vizuālās uztveres traucējumiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1164860
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register