Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:312437
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.09.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Extract

Ražojot kaut kādas preces vai sniedzot pakalpojumus, uzņēmumam rodas izmaksas- “kopējie maksājumi, ko izdara uzņēmums, lai nopirktu nepieciešamos ražošanas resursus” [3,48].
Naudas ieņēmumiem par pārdoto un saražoto produkciju ir jābūt tādiem, lai tie ne tikai nosegtu visas uzņēmuma izmaksas, bet arī nodrošin1ātu naudas pārpalikumu – peļņu jo gadsimtu pieredze visā plašajā pasaulē liecina, ka uzņēmēja, ražotāja, uzņēmuma rīcības pamatmotīvs tirgū un vienlaikus arī darbības dzinulis ir peļņas gūšana. Protams, ir vēl viens svarīgs darbības mērķis – patērētāju vajadzību apmierināšana, jo ja uzņēmuma saražotā produkcija neapmierinās visu vai dažu cilvēku vajadzības un vēlmes, tad uzņēmums vispār negūs ienākumus un līdz ar to arī peļņu.
Ikviens ražotājs cenšas nodrošināt produkcijas izlaidi ar mazākām izmaksām, jo uzņēmumi visbiežāk darbojas konkurences tirgū. Tas nozīmē, ka šajā tirgū cena ir konstants lielums un peļņa ir atkarīga, galvenokārt, no tā cik veiksmīgi ražotājs varēs samazināt izmaksas un cik daudz produkcijas saražot, jeb iegūt. Ja konkurences tirgū uzņēmums centīsies pārdot savu preci vai pakalpojumu par augstāku cenu nekā tirgus cena un tādā veidā iegūt lielāku peļņu, tad pircēji šīs preces neizvēlēsies, bet gan griezīsies pie konkurenta un uzņēmums gūs vēl mazāku peļņu vai vispār cietīs zaudējumus. Līdz ar to tādi rādītāji kā izmaksas un saražotā produkta daudzums konkurentu sacensībā ir galvenie.
Pastāvīgās izmaksas ekonomiskajā literatūrā tiek sauktas dažreiz arī par fiksētajām izmaksām[6,254], par nemainīgām izmaksām[3,56; 2,100]. N.Sprancmanis to apzīmēšanai lieto terminu “nosacīti pastāvīgās izmaksas”. Šo terminu viņš lieto, jo šo izmaksu pastāvigums ir nosacīts: “piemēram, strādājošo apmācības izmaksas samazinās, pieaugot ražošanas apjomam ilgā laika periodā, respektīvi uzņēmumam paplašinoties, bet maksa par tālruni sastāv no abonenta maksas, kā arī no maksas par tālsarunām” [5,46]. Dažviet pastāvīgās izmaksas tiek sauktas par pieskaitāmajām izmaksām. Es savā darbā šo izmaksu apzīmēšanai lietošu terminu “pastāvīgās izmaksas”.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register