Apgūstot studiju priekšmetu „Ievads speciālajā pedagoģijā” esmu ne tikai daudz ko uzzinājusi, vairāk sāku novērtēt to, kas man dots, bet arī pievērst uzmanību, domāt un mēģināt saprast cilvēkus, kas man ir apkārt. Mēs patiešām it neviens neesam vienādi. Protams, vienmēr apzinājos, ka ikkatrs cilvēks ir individualitāte, personība. Bet svarīgi ir tas, ka ikkatrs no mums ir „svarīgs un nozīmīgs” šajā dzīvē. Tajā pašā laikā mums ir daudz kas kopīgs. Ir arī cilvēku grupas, kurus vieno kāda vienojoša saite, reizēm šī saite var būt arī kādi iedzimti vai dzīves laikā iegūti traucējumi. Šajā darbā vēlos pievērsties cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Uz šī temata izvēli mani pamudināja kāda video noskatīšanās. Mani kā pianisti ļoti saviļņoja un pārsteidza kāda mana vienaudža klavierspēle. Mums ir kas kopīgs – nodarbība, sirdslieta – klavierspēle. Bet ir arī kāda liela atšķirība – es redzu, bet jaunais pianists no Tokijas kopš dzimšanas ir neredzīgs. Un jāatzīst, viņš kā mūziķis iespējams ir sasniedzis daudz vairāk.
Bet pirms nedaudz vairāk iepazīstināt ar virtuozo jauno pianistu, vēlos pievērsties nelielai teorijas izpētei par to , kas ir tiflopedagoģija, kādi varētu būt redzes traucējumu cēloņi, izpausmes veidi, kā šie traucējumi ietekmē personības attīstību un šo traucējumu korekcijas iespējām.…