Reklāma ir komunikatīvo sakaru izpausme ar zināmu personu vai organizāciju sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Pasaulē ar katru gadu uzņēmumi tērē arvien vairāk līdzekļu reklāmai un velta tai arvien vairāk uzmanības. Reklāmas izmaksas tiek rūpīgi izplānotas. Katram uzņēmumam ir savas metodes reklāmas mērķu noteikšanā, izgatavošanā, reklāmas izmaksu noteikšanā, sludinājuma izstrādāšanā, reklāmas izplatāšanas līdzekļu izvēlē.
Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā mūs pavada visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Katram iedzīvotājam, ja vien viņs nav absolūti neaktīvs, ik dienu paslīd garām aptuveni 20 tūkstoši dažādu reklāmu nosaukumi. Reklāma redzama avīzes un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģerba gabaliem un reklāmu stabiem. Reklamē visu – ne tikai preces un pakalpojumus, bet arī idejas, vērtības un dzīves stilu. Ir ļoti grūti atcerēties tik daudz informācijas, tādēļ uzņēmējs cīnās, lai iedzīvotāju atmiņā paliktu tieši viņa produkta vārds.
Saskarsme starp pircēju un pardevēju ar reklāmas starpniecību arvien pieaug, taču palielinās ietekme arī uz patērētāju. Reklāma informē, ietekmē un arī apspiež. Diemžēl, tā mēdz būt arī uzbāzīga. Ir pieaudzis reklāmas kritiķu skaits, kuri diskutē par tas ētikumu.
Latvijā uzņēmēji pārāk maz uzmanības pievērš reklāmas nozīmei un labumam, ko tā dod. Reklāmas izmaksām piešķir maz nozīmes, tās, tiek plānotas ļoti pavirši vai vispār netiek plānotas.
Kursa darba galvenais mērķis ir izpētīt mārketinga komunikācijas elementus, izpētīt reklāmu mārketinga komunikācijas kontekstā, kā arī izpētīt reklāmas kampaņu tirdzniecības parkā “Alfa”.…