Reklāmas ētikas kritēriji
Reklāma – tas ir dinamisks sabiedriskais forums, kurā sastopas biznesa intereses, māksla un patērētāju intereses.
Daudzu ar reklāmu saistītu strīdīgu jautājumu risināšana paliek uz pašu reklāmdevēju sirdsapziņas. Pieņemamie lēmumi balstās uz daudziem apsvērumiem, kuri ietver reklāmas kampaņas mērķus, reklāmdevēju pieeju mērķauditorijai, kā arī reklāmdevēja un reklāmas aģentūras biznesa filozofiju. Daudzi risinājumi savā būtībā satur ētiskas dabas apsvērumus. Diskusijā par reklāmas ētiku, kā centrālos var izdalīt trīs jautājumus:
propaganda,
precizitāte,
uztveramība.
Reklāma kā propaganda
Pēc būtības reklāma cenšas pārliecināt auditoriju spert zināmus soļus, virza to uz zināmu darbību. No tā izriet, ka reklāma nav objektīva un neitrāla. Šis apstāklis uztrauc reklāmas kritiķus, kuri uzskata, ka tai jābūt objektīvai, informatīvai un neitrālai. Viņi grib, lai reklāma apgādātu cilvēkus tikai ar informāciju, un līdz ar to tās funkcijas izbeidzas. Taču lielākā cilvēku daļa pilnīgi apjēdz, ka reklāma cenšas tiem kaut ko pārdot – produkciju, pakalpojumu vai ideju.
Reklāmas precizitāte
Neskatoties uz reklāmas paziņojuma viegli pārliecinošo ziņu, piemēram, automobilis aprīkots ar kondicionieri un radioaparātu, būtiski ir izprast šo ziņojumu kopumā; vai manis iegādātais automobilis izraisīs sajūsmu kaimiņos, vai es būšu daudz pievilcīgāks un respektablāks, skatoties no pārējo sabiedrības locekļu puses. Reklāmai būtu jādot atbildes uz jautājumiem, kuri izriet arī no šāda veida situācijām.
Reklāmas uztveramība
Reklāma piešķir mums brīvības tiesības izvēlēties, pamudina uz iniciatīvu, kuru pircējs nemitīgi arī izrāda.…