Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:138842
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mārketings, tā pamatuzdevumi    4
2.  Reklāma    6
2.1.  Reklāmas mērķi    6
2.2.  Reklāmas līdzekļi un to izvēles kritēriji    7
2.3.  Reklāmas sociālās funkcijas    10
3.  Reklāmas iedarbība uz pircēji    12
4.  Mantkārīga cilvēka jūtu, rīcības motīvu izmantošana    15
5.  Reklāmas praktiskās metodes    19
6.  Televīzijas reklāmu ietekme    23
7.  Reklāma un ētika    25
  Secinājumi    26
  Secinājumi, veicot pētījumu    27
  Literatūras saraksts    29
  Anotācija    30
  1.Pielikums - Anketa    31
  2. Pielikums – Aptaujas rezultāti    32
  3. Pielikums – Aptaujas rezultāti    33
  4. Pielikums – 3. jautājuma sīkāka analīze    34
  5. Pielikums – 8. jautājuma sīkāka analīze    35
Extract

Reklāma ir visur: žurnālos, televīzijā, transporta pieturās. Tā ieskauj mūs, lai arī kurp mēs ietu. Bez tās mūsu dzīve nemaz nav iedomājama. Kādam reklāma patiešām palīdz pelnīt naudu, pārējiem – to tērēt. Daudzi to ciest nevar, citi ir ar to samierinājušies. Mūsdienās pat politika nevar pastāvēt bez reklāmas.
Reklāma parādās tur, kur konkurenti cīnās par pircējiem. Uzņēmējs lietojot reklāmu, var gūt fantastiskus panākumus vai ciest katastrofālus zaudējumus. Pats interesantākais ir tajā apstāklī, ka reklāmas kampaņu rezultātus paredzēt ir praktiski neiespējami.
Es nolēmu zinātniski pētniecisko darbu (ZPD) rakstīt par “reklāmu un tās iedarbību uz patērētāju” tādēļ, ka, manuprāt, reklāma sen vairs nav tikai sludinājums, kurā informē patērētāju par preču izpārdošanu, pēdējos gados tā ir kļuvusi par nozīmīgu līdzekli mērķu (kā ekonomisku, tā politisku) sasniegšanai, ko derētu iepazīt tuvāk.
Mana darba mērķis bija sīkāk izpētīt:
mārketinga jomu – reklāmu, tās būtību un veidošanas principus;
kādus paņēmienus reklāma lieto, lai izpildītu savu sponsoru gribu;
kāda ir reklāmas ietekme uz sabiedrību.
Rakstot ZPD un vācot informāciju par darba tēmu, mani šī lieta ieinteresēja arvien vairāk. Līdz ar to, laika gaitā sāku meklēt atbildes uz papildus jautājumiem. Lai sasniegtu mērķus, izvirzīju šādus uzdevumus:
uzzināt, kāds ir cilvēku viedoklis par “reklāmu un tās iedarbību uz patērētāju”;
izskaidrot, kā reklāma ietekmē cilvēka psihi un tās procesus;
noskaidrot populārākās reklāmas veidotāju metodes cilvēku apmuļķošanai;
atklāt, cik brīžiem neētiska ir mūsdienu reklāma;
Manuprāt, mans ZPD varētu interesēt skolniekus, kuri nākotnē cer strādāt reklāmas jomā. Jo esmu pārliecināts, ka šajā darbā ir atspoguļoti reklāmas plusi un mīnusi. Es personīgi iesaku izlasīt šo darbu tiem, kas ir nopirkuši nekvalitatīvu, nevajadzīgu, bet ļoti reklamējamu preci, lai turpmāk spētu objektīvi novērtēt reklāmas.
1. Mārketings, tā pamatuzdevumi.
Ja cilvēkiem uzdotu jautājumu – kas ir mārketings? – lielākā daļa neko daudz par to droši vien nezinātu, pārējie atbildētu, ka tas ir kaut kas saistībā ar reklāmu un pārdošanu. Viņi atbildētu pareizi tikai daļēji, jo mārketinga darbības sfēra ir daudz plašāka.
Vārds “mārketings” ir cēlies no angļu valodas “market” un nozīmē tirgus. Tā ir visplašākā darbība ar tirgu: izpēte, prognozēšana, analīze, vērtēšana, pārdošana utt.
Latviešu valodā mārketinga jēdziena izteikšanai izmantojam divus vārdus, šķirot tirgus zinību teorētisko un praktisko pusi:
tirgzinības – nodarbojas ar preču sadali un maiņu;
tirgvedība – rūpējas par preču realizāciju, apgrozījumu un citiem ar pārdošanu un pirkšanu saistītiem jautājumiem. [ 3; 11. ]
Mārketings tiecas sasniegt maksimāli iespējamu preču un pakalpojumu lietošanu, tiecas apmierināt patērētājus, piedāvājot viņiem plašu izvēli un paaugstinot viņu dzīves kvalitāti. Turpretī, mārketinga ekonomiskā funkcija ir paātrināt atdevi no uzņēmēja ieguldītajiem līdzekļiem, paaugstināt preču un pakalpojumu konkurētspēju.
Tieši mārketinga ziņā ir savlaicīga jaunu produktu veidošana un to virzīšana tajos tirgos, kur tie var sasniegt maksimālus komerciālus panākumus. Lieki teikt, ka jēdziens “tirgus” šeit un turpmāk ir domāts plašākā nozīmē. Tāpēc tirgvedībai ir tik svarīga tirgu izpēte, daļēji novirzot savus spēkus, lai izveidotu pietiekami efektīvus noieta kanālus un rīkotu sarežģītas reklāmas kampaņas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register