Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:557048
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.02.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads   
2.  Reklāmas pirmsākums   
3.  Kas ir reklāma   
4.  Reklāmas līdzekļu klasifikācija   
5.  Reklāmas mērķu vispārējā klasifikācija   
6.  Reklāmas izmaksas   
7.  Vadošie patērētāju rīcības motīvi   
8.  Kā pievērst reklāmai uzmanību un radīt par to interesi   
Extract

Protams, ka nē, taču nozīmīgākais gan. Bet kā tad radās reklāma?
Reklāma radās kā dabiska nepieciešamība, lai varētu pavēstīt citiem cilvēkiem kādu svarīgu ziņu. Kairas Arheoloģijas muzejā atrodams 25oo gadus vecs akmens, uz kura var izlasīt šādu uzrakstu: ‘’Es, Rinoss no Krētas salas, skaidroju sapņus.’’ Tas ir viens no senākajiem reklāmveidu tekstiem pasaulē.
Londonā glabājas kāds Ēģiptes papiruss, kura hieroglifi vēsta, ka tiek pārdots vergs. Arī Mezopotāmijā vīna, labības un lopu tirgotājiem bija akmenī vai kokā izcirsti spiedogi jeb pirmās ‘’preču zīmes’’.
Afišu pirmsākumi meklējami Senās Grieķijas teritorijā. Senajā Romā reklāmas rakstura sludinājumus rakstīja uz nobalsinātas sienas, kas bija sadalīta taisnstūra laukumos, kuros katrs varēja ierakstīt savu sludinājumu.
Tā kā agrajos viduslaikos pamatā pastāvēja naturālā saimniecība, tirdzniecība bija ļoti vāji attīstīta, valdīja vispārējs analfabētisms, tad arī reklāma praktiski neattīstījās. Reklāmas vēsturē to sauc par ‘’tukšo’’ periodu.
Līdz ar renesanses laikmeta sākumu un kapitālistisko attiecību veidošanos radās vajadzība ne tikai pēc mutvārdu, bet arī pēc rakstiskiem sludinājumiem. Pirmo iespiesto sludinājumu ir izdevis angļu tipogrāfs Viljamss Kokstons 1473. Gadā. Tajā tika pavēstīts par Bībeles izdošanu. Tas bija svarīgs solis reklāmas attīstībā, jo šīs reklāmas lapiņas varēja nogādāt jebkurā pilsētā vai valstī.
Kopš no 17.gadsimta sludinājumus sāka publicēt nedēļas ‘’merkurijos’’ – Anglijā izplatītajos tirdzniecības un citu jaunumu avīzēs. 1625.gadā tur tika ievietota pirmā šāda veida reklāma. Tā piedāvāja visiem, kas to vēlas, no Rietumindijas saņemto tēju.
Simts gadus vēlāk beidzās manufaktūras ēra un sākās pāreja uz lielražošanu, kas Anglijā noslēdzās 19.gadsimta vidū. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register