-
Reklāmas ētika un psiholoģija
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas sastāvdaļas | 4 |
1.1. | Reklāmas tirgus | 6 |
1.2. | Reklāmas izplatīšana medijos | 7 |
1.2.1. | Reklāma televīzijā | 7 |
1.2.2. | Reklāma presē | 8 |
1.2.3. | Reklāma radio | 9 |
1.2.4. | Reklāma vides medijos | 10 |
1.2.5. | Reklāma interaktīvajos medijos | 10 |
1.2.6. | Reklāma informatīvajos medijos | 11 |
2. | Reklāmas ētika | 13 |
2.1. | Ētikas kritēriji | 13 |
2.2. | Ētikas ievērošana | 14 |
2.3. | Ētiskās problēmas reklāmā | 14 |
2.3.1. | “Uzpūsta” reklāma | 15 |
2.3.2. | Gaumes lieta | 15 |
2.3.3. | Stereotipi reklāmā | 15 |
2.3.4. | Reklāma bērniem | 16 |
2.3.5. | Strīdīgo preču reklāma | 17 |
3. | Reklāmas psiholoģija | 18 |
3.1. | Reklāmas uztveršanas psiholoģija | 18 |
3.2. | Reklāma, ka cilvēku vadīšanas līdzeklis | 24 |
3.3. | Patērētāju motivācija reklāmā | 25 |
Secinājumi un priekšlikumi | 27 | |
Izmantotas literatūras un avotu saraksts | 28 | |
Pielikumi | 29 |
Mūsdienas katrs cilvēks ikdienas sastopas ar izvēles problēmām: preču, vadošas partijas, dzīves veida izvēlē un mūsu bērnu nākotne. Savā dzīves gaitā mēs esam pieraduši pie savulaik populārām precēm un veiksmīgi tās izmantojuši, bet pateicoties tehnoloģijas un industrijas attīstībai šodienas veikalā mēs, ierasto dažu tās pašas preces veidu vietā plauktā ieraugam veselu duci viendabīgu preču.
Sociālā dzīve ari nestāv uz vietas: vairākas politiskas partijas cīnās par vietu Saeimā piedāvājot saviem potenciāliem izvēlētājiem viskrāšņākās izredzes viņu un viņu bērnu nākotnei. Un tas ievērojami apgrūtina mūsu izvēli, kas ir likumsakarīgi: jo vairāk tirgū ir piedāvātas preces, viendabīgas no savu funkcionālo kvalitāšu puses, jo grūtāk mums, kā patērētāju sabiedrības pārstāvjiem izdarīt izvēli pareizās preces vai pakalpojuma labā. Izvēle, kuru mēs ikdienas esam spiesti izdarīt, parasti balstās uz mūsu pašu, draugu un paziņu iegūtās pieredzes.
Bet līdz ar augstāk minētiem sarežģījumiem mūsu izvēlei, rodas jautājumi – vai mūsu iepriekšējā pieredze spēs mums palīdzēt izdarīt pareizo izvēli; kas var mums palīdzēt? Uz šiem jautājumiem var būt vairākas atbildes: mēs varam mēģināt pirkt vairākas nezināmās preces un darīt to, kamēr nebūs sasniegts mūs apmierinošs rezultāts, mēs varam sekot mūsu draugu un radinieku pieredzei un izmantot viņu iemīļotās preces un mēs varam sekot informācijai, saņemtai no masu komunikācijas avotiem un pamatot savu izvēli ar dzirdētiem vai redzētiem pierādījumiem, vienvārd sakot – ar reklāmu.
Pati būšot par patērētāju un reklāmas auditorijas locekli man palika interesanti noskaidrot, cik stipri mūsu izvēle ir atkarīga no ārējas ietekmes, tas ir – no reklāmas. Pētot šo problēmu es sastapos ar tādiem ne mazāk svarīgiem elementiem reklāmas uztveršanā kā psiholoģija un ētika. Ieinteresēta, es noliku sev par mērķi izanalizēt un salīdzināt reklāmas negatīvas un pozitīvas ietekmes pakāpi uz sabiedrību un katru tās locekli. Sava darba gaitā es noliku sev par uzdevumiem iedziļināties reklāmas būtībā, atrast visu man pieejamu informāciju un noskaidrot, kā reklāma var apzināti vai neapzināti ietekmēt mūsu psiholoģiju un izvēli.
Mans darbs sastāv no trim nodaļām un vairākām apakšnodaļām. Galvenās nozares, kuras es pētīju ir reklāmas sastāvdaļas, reklāmas ētika un reklāmas psiholoģija. Pirmā nodaļā es aprakstīju Latvijas reklāmas tirgu šodien un salīdzināju to ar iepriekšējo gadu datiem, kā arī izanalizēju reklāmas izplatīšanu dažādos medijos. Otrajā nodaļā es noteicu reklāmas ētikas jēdzienu, kritērijus, ētikas ievērošanu un sastopamas problēmas. Trešajā nodaļā es aprakstīju reklāmas psiholoģiju, uztveri, patērētāju motivāciju reklāmā un izanalizēju kā reklāma var vadīt cilvēku rīcības.
Šī pētījuma izstrādāšanai es veltīju pus gadu informācijas avotu izmeklēšanai, literatūras izanalizēšanai, datu kopšanai, darba noformēšanai. Šai laikā es atradu un izlasīju daudz literatūras, kas ir veltīta reklāmai, pavadīju daudz laika sarunājoties ar reklāmas speciālistiem no masu medijiem un reklāmas aģentūrām, izmeklējot interaktīvos avotus un statistiskā centra datus.
Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu ( arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. [1, 1.pants]
Reklāmas funkcijas:
1.Informacionālā (informācijas pārraide)
2.ekspresīvā (spēja izteikt ne tikai jēdziena, bet arī novērtējošo informāciju)
3.pragmatiskā (spēja nodot komunikatīvo nostāju, kura nosaka konkrētu iedarbību uz patērētāju) [9,81]…
1. Reklāmas sastāvdaļas1.1. Reklāmas tirgus1.2. Reklāmas izplatīšana medijos1.2.1. Reklāma televīzijā1.2.2. Reklāma presē1.2.3. Reklāma radio1.2.4. Reklāma vides medijos1.2.5. Reklāma interaktīvajos medijos1.2.6. Reklāma informatīvajos medijos2,Reklāmas ētika2.1. Ētikas kritēriji 2.2. Ētikas ievērošana2.3. Ētiskās problēmas reklāmā 2.3.1. “Uzpūsta” reklāma.3.2. Gaumes lieta2.3.3. Stereotipi reklāmā2.3.4. Reklāma bērniem2.3.5. Strīdīgo preču reklāma3. Reklāmas psiholoģija.3. Reklāmas uztveršanas psiholoģija3.1Reklāma, ka cilvēku vadīšanas līdzeklis 3.3. Patērētāju motivācija reklāmā
- Reklāmas ētika
- Reklāmas ētika
- Reklāmas ētika un psiholoģija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Interneta reklāmas un tās novērtējums
Research Papers for university12
-
Žurnālista ētika Latvijā: ideāls un realitāte
Research Papers for university6
-
Uzmanības piesaistīšanas paņēmieni TV reklāmās (patērētāju attieksme pret tiem)
Research Papers for university27
-
Uzņēmuma SIA "Sky Building" reklāmas veidi un to novērtējums
Research Papers for university30
-
Reklāmas satura vizuālās un audiālās uztveres specifika saistībā ar 2 – 6 gadus vecu bērnu uztveres tipiem
Research Papers for university28