Straujajā tirdzniecības attīstības laikā, reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu. Tirdzniecība nav vairs tikai produktu ražošana, cenu noteikšana, attīstība un virzīšana tirgū, tā vairs nav iedomājama bez reklāmas kampaņām un iedarbību uz patērētājiem.
Reklāma ir pirmais veids kā uzzināt par jaunām precēm un pakalpojumiem, bet kā šo reklāmu uztvert tas ir patērētāja ziņā. Reklāma ir kā sava veida ekonomiskā uzplaukuma veicinātāja, jo pateicoties lielajam reklāmas daudzumam gan TV un radio, gan arī presē, valsts kasē nonāk prāva summa naudas, jeb nodokļi. Balstoties uz reklāmu mēs varam spriest kuri ir pārticīgākie uzņēmumi un organizācijas, kā arī saņemt daudz citas informācijas, kura noder risinot sadzīviskas problēmas.
Studiju darba mērķis ir izpētīt reklāmu, tās vietu un nozīmi mārketinga kompleksā, būtību un veidus, kā arī aprakstīt reklāmas ētiku Latvijā, izstrādāt priekšlikumus reklāmas efektivitātes paaugstināšanai un izprast šīs nozares specifiku.
Studiju darba mērķa sasniegšanai risināmie uzdevumi ir:
1.Aprakstīt mārketinga komunikācijas kompleksu un tā sastāvdaļas;
2.Aprakstīt reklāmas būtību, definīcijas, veidus un funkcijas;
3.Aprakstīt populārākos masu informācijas līdzekļus reklāmas izvietošanai;
4.Aprakstīt reklāmas ētikas nianses un problēmas Latvijā;
5.Izdarīt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus.
Studiju darbs sastāv no 4 nodaļām, kurās iekļautas 3 tabulas un 2 attēli, laika periodā no 2000-2004 gadam. Studiju darbā tika lietotas šādas pētīšanas metodes:
dokumentu analīze;
statistiskā metode (datu vākšana un salīdzināšana);
sintēzes metode (iegūtās informācijas apkopošana);
Studiju darba rakstīšanas gaitā tika izmantoti vairāki informācijas avoti- informācija no latviešu un ārzemju autoru mācību grāmatām, Latvijas Republikas likumiem, Interneta un Latvijas Reklāmas Asociācijas statistikas datiem.…