Pirms raksturot reklāmas Internetā attīstību Latvijā ir būtiski apskatīt kopējo Latvijas mediju reklāmas tirgu pēdējos gados.
Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2009. gada pirmo pusgadu un nākamajā nodaļā darba autore mēģinās tos apskatīt un izanalizēt.
Ka liecina Latvijas Reklāmas asociācijas apkopotie rezultāti (3.1. att.), Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gada pirmajā pusgadā samazinājies par 42 %, salīdzinot ar 2008. gada pusgadu.
Pēc pētījuma rezultātiem, pašlaik mediju reklāmas tirgus ir sasniedzis 28.60 milj. Ls apjomu (kas ir par 42% mazāk kā 2008. gada attiecīgajā periodā). Eksperti apgalvo ka Latvijas mediju tirgus vēsturē šis ir lielākais reklāmas tirgus apjomu kritums.(9)
Darba autore uzskata, ka vispārējā ekonomiskā situācija valstī atstāj iespaidu uz visu industriju, kā arī uz Latvijas reklāmas tirgu.
Pašlaik no kopējā reklāmas tirgus Latvijā lielāko daļu aizņem reklāma televīzijā - 40%, avīzēs - 14% un žurnālos - 12%. Radio reklāmu daudzums no kopēja reklāmas tirgus veido 12%, vidē - 11%, Internetā - 10% (pēc TNS datiem 2007.gada Internets sastādīja tikai 6,3% no reklāmas tirgus), bet kino - 1%, liecina LRA apkopotie dati (3.2. att.).…