-
Reklāmas loma mūsdienās
Nr. | Chapter | Page. |
Satura rādītājs | 2 | |
Reklāmas attīstība | 3 | |
Reklāmas statistiskie rādītāji | 4 | |
Reklāmas tiešais mārketings | 5 | |
Vides reklāma – vissenākā reklāmas forma | 6 | |
Reklāmas būtība | 8 | |
Reklāmas izglītība mūsdienās | 11 | |
Reklāmas negatīvā ietekme uz sabiedrību | 12 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 13 |
Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstiskajos vēstures dokumentos. Veicot izrakumus Vidusjūras valstu teritorijā, arheologi atrada izkārtnes ar informāciju par dažādiem notikumiem un piedāvājumiem. Senie romieši paziņojumus par gladiatoru cīņām rakstīja uz sienām, bet feniķieši savos klejojumos aprakstīja klintis, dažkārt slavinot šajos uzrakstos savas preces. Visu to var uzskatīt par sākumu ārējai reklāmai.
Sava veida reklāma bija arī amatnieku marķējums uz viņu izgatavotajām lietām, piemēram, podnieku gravējumus uz saviem ražojumiem. Laba amatnieka slava izplatījās ātri, pircēji sāka meklēt preci ar viņa zīmi. Mūsdienās šim nolūkam izmanto produktu zīmes un marku nosaukumus, logo.
Pavērsiens reklāmas vēsturē notika 1450.gadā, kad sāka darboties Gutenberga iespiedmašīna. Reklāmu devējam vairs nevajadzēja pavairot savu ziņojumu, rakstot ar roku, to paveica iespiedmašīna. Pirmais drukātais ziņojums parādījās angļu valodā 1478.gadā.
1629.gadā reklāmai pavērās jaunas iespējas, jo iznāca pirmā avīze angļu valodā, kuras nosaukums bija „The Weekly News”. Avīzēs tika publicēti reklāmas paziņojumi par patentētām bārddzenamām jostām, medikamentiem un cita plaša patēriņa precēm.
Vislielāko uzplaukumu reklāma sasniedza ASV. Par reklāmas tēvu tika nosaukts Bendžamins Franklins. Viņa „Gazette”, kuru sāka izdot 1729.gadā, sasniedza vislielāko tirāžu un lielāko reklāmas publikāciju skaitu starp visām publikācijām, reklāmas paziņojumiem visā koloniālajā Amerikā.
Nepieciešamība pēc reklāmas auga, XIX gadsimtā attīstoties ekonomikai. 1843. gadā Volnijs Palmers Filadelfijā izveidoja pirmo reklāmas aģentūru. Radio izgudrošana un vēlāk arī televīzija izgudrošana nozīmēja teicamu reklāmas izplatīšanas līdzekļu atklāšanu. Sākotnēji reklāmu aģentūras nodarbojās tikai ar reklāmlauku tirgošanu, taču XX gadsimtā sāka pārņemt atbildību arī par reklāmas saturu.
Mūsdienās reklāma ir kļuvusi par neatņemamu šī laika modernās pasaules sastāvdaļu. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu, izplatītu informāciju par produktu pārdošanu, propagandētu noteiktas idejas u.tml. …
Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstiskajos vēstures dokumentos. Veicot izrakumus Vidusjūras valstu teritorijā, arheologi atrada izkārtnes ar informāciju par dažādiem notikumiem un piedāvājumiem. Senie romieši paziņojumus par gladiatoru cīņām rakstīja uz sienām, bet feniķieši savos klejojumos aprakstīja klintis, dažkārt slavinot šajos uzrakstos savas preces. Visu to var uzskatīt par sākumu ārējai reklāmai. Sava veida reklāma bija arī amatnieku marķējums uz viņu izgatavotajām lietām, piemēram, podnieku gravējumus uz saviem ražojumiem. Laba amatnieka slava izplatījās ātri, pircēji sāka meklēt preci ar viņa zīmi. Mūsdienās šim nolūkam izmanto produktu zīmes un marku nosaukumus, logo. Pavērsiens reklāmas vēsturē notika 1450.gadā, kad sāka darboties Gutenberga iespiedmašīna. Reklāmu devējam vairs nevajadzēja pavairot savu ziņojumu, rakstot ar roku, to paveica iespiedmašīna. Pirmais drukātais ziņojums parādījās angļu valodā 1478.gadā. 1629.gadā reklāmai pavērās jaunas iespējas, jo iznāca pirmā avīze angļu valodā, kuras nosaukums bija „The Weekly News”. Avīzēs tika publicēti reklāmas paziņojumi par patentētām bārddzenamām jostām, medikamentiem un cita plaša patēriņa precēm. Vislielāko uzplaukumu reklāma sasniedza ASV. Par reklāmas tēvu tika nosaukts Bendžamins Franklins. Viņa „Gazette”, kuru sāka izdot 1729.gadā, sasniedza vislielāko tirāžu un lielāko reklāmas publikāciju skaitu starp visām publikācijām, reklāmas paziņojumiem visā koloniālajā Amerikā. Nepieciešamība pēc reklāmas auga, XIX gadsimtā attīstoties ekonomikai. 1843. gadā Volnijs Palmers Filadelfijā izveidoja pirmo reklāmas aģentūru. Radio izgudrošana un vēlāk arī televīzija izgudrošana nozīmēja teicamu reklāmas izplatīšanas līdzekļu atklāšanu. Sākotnēji reklāmu aģentūras nodarbojās tikai ar reklāmlauku tirgošanu, taču XX gadsimtā sāka pārņemt atbildību arī par reklāmas saturu. Mūsdienās reklāma ir kļuvusi par neatņemamu šī laika modernās pasaules sastāvdaļu. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu, izplatītu informāciju par produktu pārdošanu, propagandētu noteiktas idejas u.tml.
- Reklāmas loma mūsdienās
- Reklāmas satura un faktiskā izpildījuma novērtējums uzņēmumā SIA "Rānda"
- SIA "Ilgezeem" iziešanas iespēju novērtējums starptautiskā tirgū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas vizuālais tēls
Research Papers for university31
-
Reklāmas pirmsprojekta analīze
Research Papers for university11
-
Cūkas tēls drukātajās reklāmās
Research Papers for university58
-
Reklāmas izplatīšanas līdzekļi
Research Papers for university41
-
Reklāmas ietekme
Research Papers for university28