Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:203540
 
Evaluation:
Published: 09.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Satura rādītājs    2
  Reklāmas attīstība    3
  Reklāmas statistiskie rādītāji    4
  Reklāmas tiešais mārketings    5
  Vides reklāma – vissenākā reklāmas forma    6
  Reklāmas būtība    8
  Reklāmas izglītība mūsdienās    11
  Reklāmas negatīvā ietekme uz sabiedrību    12
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Extract

Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstiskajos vēstures dokumentos. Veicot izrakumus Vidusjūras valstu teritorijā, arheologi atrada izkārtnes ar informāciju par dažādiem notikumiem un piedāvājumiem. Senie romieši paziņojumus par gladiatoru cīņām rakstīja uz sienām, bet feniķieši savos klejojumos aprakstīja klintis, dažkārt slavinot šajos uzrakstos savas preces. Visu to var uzskatīt par sākumu ārējai reklāmai.
Sava veida reklāma bija arī amatnieku marķējums uz viņu izgatavotajām lietām, piemēram, podnieku gravējumus uz saviem ražojumiem. Laba amatnieka slava izplatījās ātri, pircēji sāka meklēt preci ar viņa zīmi. Mūsdienās šim nolūkam izmanto produktu zīmes un marku nosaukumus, logo.
Pavērsiens reklāmas vēsturē notika 1450.gadā, kad sāka darboties Gutenberga iespiedmašīna. Reklāmu devējam vairs nevajadzēja pavairot savu ziņojumu, rakstot ar roku, to paveica iespiedmašīna. Pirmais drukātais ziņojums parādījās angļu valodā 1478.gadā.
1629.gadā reklāmai pavērās jaunas iespējas, jo iznāca pirmā avīze angļu valodā, kuras nosaukums bija „The Weekly News”. Avīzēs tika publicēti reklāmas paziņojumi par patentētām bārddzenamām jostām, medikamentiem un cita plaša patēriņa precēm.
Vislielāko uzplaukumu reklāma sasniedza ASV. Par reklāmas tēvu tika nosaukts Bendžamins Franklins. Viņa „Gazette”, kuru sāka izdot 1729.gadā, sasniedza vislielāko tirāžu un lielāko reklāmas publikāciju skaitu starp visām publikācijām, reklāmas paziņojumiem visā koloniālajā Amerikā.
Nepieciešamība pēc reklāmas auga, XIX gadsimtā attīstoties ekonomikai. 1843. gadā Volnijs Palmers Filadelfijā izveidoja pirmo reklāmas aģentūru. Radio izgudrošana un vēlāk arī televīzija izgudrošana nozīmēja teicamu reklāmas izplatīšanas līdzekļu atklāšanu. Sākotnēji reklāmu aģentūras nodarbojās tikai ar reklāmlauku tirgošanu, taču XX gadsimtā sāka pārņemt atbildību arī par reklāmas saturu.
Mūsdienās reklāma ir kļuvusi par neatņemamu šī laika modernās pasaules sastāvdaļu. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu, izplatītu informāciju par produktu pārdošanu, propagandētu noteiktas idejas u.tml. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register