-
Reklāmas loma mūsdienās
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Ievads | |
2. | Reklāmas attīstība | |
3. | Veiksmīgas reklāmas veidošana | |
4. | Reklāmas vizuālais izskats | |
5. | Izplatīšanas līdzekļu izvēle | |
6. | Secinājumi |
6. Secinājumi
Reklāma patērēšanas uzvedībā veido sabiedrisko domu, izraisa interesei, rada apstākļus vajadzību apmierināšanai, veido preču iegādei nepieciešamo psiholoģisko bāzi. Iedarbojoties uz cilvēka apziņu, reklāma veido preču un pakalpojumu pieprasījumu. Reklāma iedarbojās uz cilvēka psihi, prātu, jūtām, domāšanu, spriedumiem, uzmanību, uztveri, atmiņu un zināšanām. Reklāma ir māksla cilvēkā radīt dziņu pirkt un patērēt. Reklāmai ir jādot atbilde uz jautājumiem, kuri patērētājam ir interesanti un ko viņš grib zināt par preci vai pakalpojumiem. Reklāmas uzdevums ir pārvērst nepatvaļīgo uzmanību patvaļīgajā. Reklāmas mērķis ir padarīt cilvēku par pircēju un palīdzēt viņam lēmuma izvēlē. To var panākt ar reklāmas pareizu psiholoģisko ievirzi. Reklāmai jāveido aktīva nostāja pret reklamējamo preci, jāiedarbojas vai nu uz pirkšanas motīviem, vai priekšstatiem par preci vai pakalpojumu, patērētāju, uztveri, atmiņu. Lai potenciālajam pircējam rastos pareizs priekšstats par preci, reklāmai jāizglīto patērētājs: jāsniedz ziņas par preces kvalitāti, lietošanas īpašībām un priekšrocībām salīdzinot ar analogu.
Lai kāda reklāma arī nebūtu, tā nepastāv pati no sevis. Reklāma ir tirgus instruments precēm un pakalpojumiem, kas tiek tirgots. Reklāmas pamatā ir informācijas sniegšana un potenciālo pircēju pārliecināšana. Ja laba reklāma izraisa sabiedrības uzmanību, tad par to tiks runāts.
Reklāma sniedz informāciju par preci, iepazīstina ar to un pārliecina potenciālos pircējus iegādāties konkrēto preci. Atšķirībā no parasta informācijas paziņojuma, gala rezultātā reklāma izraisa potenciālā pircēja interesi un vēlmi iegādāties šīs preces un reklāmas mērķis ir palielināt pieprasījumu pēc šīm precēm.
Reklāmas struktūra satur piecus pamatelementus- spēju pievērst uzmanību, kad ļoti svarīgi ir tas, vai, un cik lielā mērā, potenciālo pircēju piesaista virsraksti, vai tā ir iedarbojusies uz to potenciālo pircēju kategorijām, uz kurām tā tikusi vērsta. Nākamais ir reklāmas ietekmējošais spēks uz patērētāja emocijām, kādas sajūtas reklāma rada patērētājos, cik veiksmīgs ir reklāmā izvirzītais arguments un vai tas ir pasniegts pareizā formā. Trešais pamatelements ir tas, kāds ir iedarbības spēks, vai patērētājs pēc reklāmas noskatīšanās iegādāsies vai neiegādāsies preci, ņemot vērā to, ka reklāma patērētājam patīk un viņam ir vajadzība pēc reklamētās preces. Tālāk seko informētība, vai ir skaidri parādīts reklamējamā objekta derīgums un vai reklāmas arguments ir pasniegts saprotamā formā. Pēdējais elements ir tas, vai patērētājs noskatīsies vai noklausīsies reklāmu līdz galam- vai patērētāja uzmanība ir efektīvi piesaistīta.
Ļoti liela uzmanība ir jāpievērš reklāmas vizuālajam tēlam, kompozīcijai un dizainam. Tas ir jāveido acij tīkams, baudāms, interesi raisošs. Turklāt ir uzmanīgi jāizvēlas gan izmantoties simboli, gan saukļi, gan krāsas, tādejādi izstrādājot reklāmu līdz sīkākajai detaļai, un gūstot no tās maksimālo pozitīvo labumu.
…
1. Ievads 3 2. Reklāmas attīstība 5 3. Veiksmīgas reklāmas veidošana 8 4. Reklāmas vizuālais izskats 9 5. Izplatīšanas līdzekļu izvēle 12 6. Secinājumi 15 7. Izmantotā literatūra 17 Lai arī brīžiem sabiedrībā sastopams uzskats, ka labai precei reklāma nav nepieciešama, tomēr nav dzirdēts par kādu uzņēmumu vai organizāciju, kura būtu kaut ko sasniegusi bez reklāmas, jo kā gan uzņēmums var iegūt pircējus, ja tie nemaz nezina par paša produkta vai pakalpojuma eksistenci. Un ja par tā eksistenci neviens nav informēts, tad tos arī neviens nepirks un uzņēmumam netiks nesta nekāda peļņa. Reklāma informē patērētājus par kādām noteiktām precēm, pakalpojumiem vai arī idejām. Tā kā reklāmas ir paredzētas kādām noteiktām cilvēku grupām, tās ir nepersoniskas. Reklāma darbojas kā faktors, kurš nodrošina pārdevēja un pircēja, ražotāja un patērētāju saskarsmi, ar mērķi virzīt preci vai pakalpojumu pie patērētāja. Līdz ar to arī ir izskaidrojams, kādēļ reklāma ir svarīga un nepieciešama. To kopumā sapratuši ir visi uzņēmēji, tādēļ arī attīstīta tirgus zemēs ir ievērojama tendence ieguldīt reklāmās arvien lielākus naudas līdzekļus, tādejādi arī būtiski palielinot reklamētās preces patēriņu un ,līdz ar to, arī savus ienākumus.
-
Madonas un Jēkabpils rajona laikrakstos ievietotās banku reklāmas analīze
Research Papers17 Marketing, Advertising, Finance, Banking, Journalism
- Reklāmas iedarbība uz patērētāju
- Reklāmas loma mūsdienās
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas iedarbība uz patērētāju
Research Papers for university25
-
Madonas un Jēkabpils rajona laikrakstos ievietotās banku reklāmas analīze
Research Papers for university17
-
Reklāmas izpēte
Research Papers for university45
-
Uzņēmuma reklāmas politikas veidošana
Research Papers for university46
-
Reklāmas satura veidošana un izmaksu noteikšana
Research Papers for university34