-
Reklāmas nozīme aktīvajā tūrismā
Research Papers27 Tourism, Traveling, Marketing, Advertising, Economics
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas būtība un elementi | 4 |
1.1. | Reklāmas mērķi un uzdevumi | 4 |
1.2. | Reklāmas veidi un līdzekļi | 7 |
1.3. | Reklāmas ētika | 11 |
2. | Reklāmas tirgus Latvijā | 12 |
2.1. | Reklāmas tirgus analīze | 12 |
2.2. | Patērētāju attieksme pret reklāmu | 12 |
3. | Tūrisma nozare un reklāma | 15 |
3.1. | Tūrisma nozīme ekonomikā | 15 |
3.2. | Tūrisma produkta attīstības tendences pasaulē | 16 |
3.3. | Tūrisma tirgus attīstība Latvijā | 17 |
3.4. | Latvijas tūrisma attīstības galvenie statistikas rādītāji | 19 |
4. | Aktīvā tūrisma virzība tirgū | 21 |
4.1. | Aktīvā tūrisma īpatnības | 21 |
4.2. | Tūrisma produkta reklāma | 22 |
4.3. | Aktīvā tūrisma reklāmas veida izvēle | 23 |
Secinājumi | 29 | |
Priekšlikumi | 31 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 32 |
Tirgus attiecību pamatā atrodas attiecības starp pircējiem un pārdevējiem, kuras ir vērstas uz viņu interešu apmierināšanu. Pārdevējs tiecas pārdot savu piedāvājumu, produkciju vai pakalpojumu, bet pircējs tiecas apmierināt savu pieprasījumu, tas ir, iegādāties viņam nepieciešamo preci vai pakalpojumu. Lai uzņēmums panāktu, ka pircējs izvēlētos tieši viņa piedāvāto pakalpojumu, uzņēmumam ir jāinformē potenciālais klients un jāiepazīstina tas ar savu pakalpojumu. Šī mērķa īstenošanai uzņēmumam palīdz viena no mārketinga sastāvdaļām – reklāma.
Tūrisms kā viena no pasaulē visstraujāk augošajām ekonomikas nozarēm ir būtiska arī Latvijas turpmākajai attīstībai un tieši aktīvais tūrisms ir viena no peļņu nesošām nozarēm, kuru attīstot, uzlabosies ekonomiskā situācija.
Kursa darba mērķis ir izpētīt reklāmas nozīmi, attīstību un īpatnības aktīvajā tūrismā.
Lai sasniegtu šo mērķi, autors ir izvirzījis sekojošus uzdevumus:
1.Izpētīt reklāmas būtību, veidus, mērķus, uzdevumus un ētiku;
2.Analizēt reklāmas tirgu Latvijā, patērētāju attieksmi pret reklāmu, kā arī reklāmas tirgus attīstības tendences perspektīvā;
3.Raksturot tūrisma nozari un aktīvā tūrisma tirgu Latvijā;
4.Apskatīt reklāmas nozīmi un īpatnības attiecībā uz aktīvo tūrismu;
5.Izdarīt secinājumus un priekšlikumus par reklāmas nozīmi aktīvajā tūrismā .
Darbā izmantotie pētījuma avoti: ziņojumi par Latvijas tautsaimniecības attīstību, zinātniskā literatūra par reklāmu, analītiskie apraksti un pārskati, bukleti, kā arī dažādas publikācijas. Autors darba veikšanai izmanto analītiskās un statistiskās metodes.
Reklāma ir īpašs komunikācijas veids, ko personas vai uzņēmējorganizācijas izmanto informācijas izplatīšanai ar maksas līdzekļu starpniecību. Valstīs, kur ir attīstīts tirgus, reklāmai tērē aizvien lielākus līdzekļus.
Reklāma atšķiras ar izmantoto informācijas līdzekļu veidu, ar objektu, atkarībā no tā, ko reklamē, ar funkcijām, respektīvi ar reklāmas mērķi.
Tās daudzveidība atspoguļo tirgus attiecību un sarežģītību pasaules saimniecībā, tirgus piesātinātības augsto pakāpi, un tā ir spēcīgs pircēju uzvedības ietekmēšanas faktors. Reklāmas attīstība ir atkarīga no vairākiem apstākļiem, starp kuriem pirmajā vietā minami ekonomiskie, tehnoloģiskie, tiesiskie un tirgus jeb patēriņa apstākļi.
Ekonomiskie apstākļi (faktori) darbojas dažādi. Tā, piemēram, krīzes periodā vairāk reklamē tādas preču īpašības kā ekonomiskumu, efektivitāti patēriņā. Turpretī ekonomikas augšupejas posmā lielāku uzmanību pievērš kvalitātei, elegancei u.tml. No tehnoloģiskajiem apstākļiem ir atkarīgas reklamēšanas iespējas. Tiem uzlabojoties, rodas jauni reklāmas veidi un paņēmieni. Savulaik lielu ietekmi uz reklāmas formu un veidu dažādību atstāja televizoru, krāsu televizoru, kabeļu televīzijas, videomagnetofonu un datoru tehnika. Tiesiskie apstākļi var veicināt vai ierobežot reklāmas attīstību, kā piemēram, alkohola vai tabakas izstrādājumu reklamēšana. [4,152]
Tirgus apstākļi plašākā nozīmē iekļauj sevī situāciju tirgū: konkurenci, pircēju uzvedību, viņu dzīvesveidu utt. Tā, piemēram, ja kāda tirgus segmenta patērētāji (jaunatne, strādnieki,) skatās televīzijā noteiktas programmas un noteiktā laikā, tad reklāma ir jāpieskaņo šiem apstākļiem. [4,152]
Reklāmas uzdevums ir veicināt preces vai pakalpojuma popularitāti, kā arī nostiprināt uzticību piedāvātajai precei vai pakalpojumam. Nodrošināt preces pieprasījumu no preču izplatītājiem un pārdevējiem (tirgotājiem). Cīnīties ar konkurentu precēm vai pakalpojumiem, pārvērst to par patstāvīgi pieprasītu preci, kā arī nodrošināt apgrozījuma palielināšanos.…
Kursadarbā pētīta reklāma, tās veidi un to nozīme aktīvajā tūrismā. Apskatītas katrā reklāmas veida īpatnības šajā tūrisma veidā gan no psiholoģiskā, gan no ekonomiskā viedokļa.
- Bezdarba problēmas Latvijā
- Globālās problēmas un politikas nozīme to risināšanā
-
Reklāmas nozīme aktīvajā tūrismā
Research Papers27 Tourism, Traveling, Marketing, Advertising, Economics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Krievijas nozīme starptautiskajā politiskajā ekonomikā
Research Papers for university10
Evaluated! -
SIA "Akvaparks" devums Jūrmalas pilsētas tūrisma attīstībā
Research Papers for university47
Evaluated! -
Reklāmas vizuālā noformējuma psiholoģiskā ietekme uz cilvēka uztveri
Research Papers for university23
Evaluated! -
Tūrisma ietekme Latvijas tautsaimniecībā
Research Papers for university7
-
Reklāmas kampaņas analīze
Research Papers for university6
Evaluated!